۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵
ثبت و پذیرش الکترونیکی دادخواست بیمه بیکاری
از هفته آینده محقق می شود

ثبت و پذیرش الکترونیکی دادخواست بیمه بیکاری

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت : از هفته آینده تمامی حوزه های معاونت روابط کار به ویژه بخش بیمه بیکاری در ۲۳ استان کشور از طریق سامانه جامع روابط کار ثبت و پذیرش دادخواستها به صورت الکترونیکی انجام می شود.

به گزارش بازار به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حاتم شاکرمی با اشاره به فلسفه و جایگاه بیمه بیکاری گفت: با توجه به تاریخچه قانون بیمه بیکاری، این قانون در دنیا به عنوان یک ضرورت و حقوق بنیادین نیروی کار شناخته شده و هدف از اجرای آن، صیانت از کرامت نیروی کار است.

وی افزود: مطابق با قوانین سازمان بین المللی کار « ILO»، این قانون نوعی حمایت اجتماعی و جبران آسیب های مالی نیروی کار در صورت از دست دادن شغل به دلایل مختلف محسوب می شود.

شاکرمی با اشاره به سند کار شایسته گفت: مصوبات کار شایسته دارای هفت نماگر و شاخص در زمینه های عدالت اجتماعی، گفت و گوی سه جانبه، آزادی انجمن ها و ... است که  ۳ مورد از این شاخص ها اعم از امنیت شغلی، عدالت و کرامت انسانی در ارتباط با بیمه بیکاری و حمایت های اجتماعی است لذا بر این اساس ضرورت دارد به این قانون به عنوان یک قانون بنیادین کار توجه جدی شود.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین با تاکید بر بازنگری قانون بیمه بیکاری گفت: امروز این قانون باید در مسیر و هم سو با اصلاح ساختار اقتصادی کشور باشد. در این راستا معاونت روابط کار باید با حذف محدودیت های ایجاد شده در دامنه شمول قانون بیمه بیکاری و تشکیل کمیته های تخصصی و جمع آوری پیشنهادات در قالب یک پیش نویس جامع بیمه بیکاری را تهیه و جهت تصویب به دولت و مجلس ارائه دهد.

وی تصریح کرد: با تصویب یک قانون جامع بیمه بیکاری و تبدیل آن به صندوق بیمه بیکاری می توانیم با گردش مالی و تامین هزینه ها اقدامات و فعالیت های درآمدزایی داشته باشیم.

کد خبر: ۱٬۰۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 1
    • مهدي اسفنديارپور IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
      0 0
      با سلام باعرض معذرت من کافه دارم ک الان يکم ماهه تعطيله و هيچ راه درامد ندارم
    • Mosen yavripoor IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
      0 0
      Bimebikari.gov.ir39
    • مسعود بیژنی IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
      0 0
      مدت دوماه بیکار شدم و هیچ درامدی
    • الادادمیرزاییان IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
      0 0
      باسلام من یه کارگرروزمزدم که سرفلکه میرم برکارحال بیکارتوخانه بخاطرویروس کرونا