۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۹
مناطق محروم اولویت مجلس در بودجه ۱۴۰۰ بود
رئیس مجلس شورای اسلامی:

مناطق محروم اولویت مجلس در بودجه ۱۴۰۰ بود

رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده مردم ملکان گفت: مجلس یازدهم در بودجه ۱۴۰۰ نشان داد که اولویت آن مناطق محروم است.

به گزارش بازار، سیدعلی موسوی در نشست علنی نوبت عصر امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: ما کشاورز زاده و عضو فراکسیون مناطق محروم هستیم، واقعیت این است که برنامه‌های آقای دکتر ساداتی نژاد برای مناطق محروم مشخص نیست، هرچند براساس ماده ۷۵ قانون اساسی باید حرمت افراد نگه داشته شود.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در برنامه‌های وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی مطلبی درباره مناطق محروم نیامده است، ادامه داد: کشاورزان ما انسان‌های نجیب و خیر هستند چرا که با وجود ضرر، برای تولید مواد غذایی کشور زحمت می‌کشند.

وی افزود: اگرچه در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ رقم‌هایی همچون ۱۹ هزار میلیارد تومان برای محرومیت زدایی و ۲۷ هزار میلیارد تومان برای رفع محرومیت آب و گاز آمده، اما هیچ یک تضمین ندارند. ما برای مناطق محروم تضمین می‌خواهیم.

موسوی اظهار کرد: متاسفانه وزرا در ایام اخذ رأی اعتماد از مجلس برنامه می‌دهند و از خود دفاع می‌کنند، اما به محض اینکه بر صندلی وزارت می‌نشینند به ما نمایندگان می‌گویند؛ قانون، بودجه و قدرت نداریم.

قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به تذکر این نماینده، گفت: ما وظیفه نظارت بر اجرای قانون را داریم البته در برخی از موارد کسری بودجه نیز دیده شده است که ممکن است در تخصیص مشکلاتی ایجاد شود، اما مجلس یازدهم در بودجه ۱۴۰۰ نشان داد که اولویت آن مناطق محروم است و به طور ویژه بیش از ۲ هزار نقطه محروم کشور را در اولویت قرار داد ضمن آنکه اعتبارات آن‌ها را نیز محلی کرد و خود نمایندگان در حوزه انتخابیه کار نظارت را برعهده دارند.

کد خبر: ۱۰۴٬۱۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha