۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
۳ اقدام فوری دولت برای تولید و تامین مسکن
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بازار مطرح کرد:

۳ اقدام فوری دولت برای تولید و تامین مسکن

زنگنه عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس گفت: دولت باید اول از همه بازار مصالح ساختمانی را به درستی مدیریت کند چرا که ما در زمینه تامین و توزیع محصولاتی از جمله سیمان، فولاد و میلگرد مشکلاتی داریم.

محسن زنگنه در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برنامه کوتاه و بلند مدت دولت در زمینه تولید مسکن در کشور باید بر چه اساسی باشد، گفت: حوزه مسکن یک بخش فرا وزارتخانه‌ای است و دولت باید به این بخش به عنوان یک بخش فرا وزارتخانه‌ای توجه داشته باشد .

وی تصریح کرد: دولت باید سه الی چهار اقدام را در زمینه تولید و تامین مسکن در کشور انجام دهد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: دولت باید اول از همه  بازار مصالح ساختمانی را به درستی مدیریت کند چرا که ما در زمینه تامین و توزیع محصولاتی از جمله سیمان، فولاد و میلگرد مشکلاتی داریم و باید در این زمینه مدیریت مناسبی از سوی دولت صورت گیرد.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس، اظهارداشت: اینکه ما بگوییم هر چیزی که وارد بازار بورس می شود  باید از این بازار خارج شود حرف غلطی است که در ذهن دولتمردان ما شکل گرفته است، البته یکسری از جریاناتی هم که در این زمینه منافعی دارند روی این بحث تبلیغات راه انداخته اند.

این نماینده مجلس تاکید کرد : به واقع بازار بورس ما این توان و ظرفیت را ندارد که ما بخواهیم کالاهای اساسی و مایحتاج مردم در حوزه مسکن را به این حوزه واگذار کنیم، آن هم بدون زیرساخت‌های لازم، البته من نمی گویم این موارد از بورس هم خارج شوند اما بالاخره باید یک مدیریت مناسبی در این زمینه رخ دهد. در حال حاضر یکسری دلال نمی گذارند پول و منابع به کارخانجات برسد و از سویی دیگر هم مصرف کننده مجبور است با چند برابر قیمت این مصالح را تهیه کند.

زنگنه گفت: دومین اقدام این است که دولت باید مقوله تولید یک میلیون مسکن در سال را پیگیری کند البته ما هم در مجلس قانونی را پشت سر گذاشتیم که می تواند به دولت کمک کند بنابراین دولت باید تولید مسکن در کشور را به صورت جدی کلید بزند.

 وی تاکید کرد: آقای قاسمی باید تولید و تامین یک میلیون مسکن در سال با استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی شروع کند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: همچنین دولت باید موضوع مالیات بر خانه های خالی و مالیات بر عایدی سرمایه را جدی بگیرد.

کد خبر: ۱۰۴٬۰۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha