۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶
قیمت یک کیلو برنج معادل یارانه هر ایرانی شد
بازار بررسی کرد؛

قیمت یک کیلو برنج معادل یارانه هر ایرانی شد

ساری- نرخ هر کیلوگرم برنج در پایان فصل برداشت ارقام محلی و میان رس در بازارهای مازندران به ۴۵ هزار تومان و بیشتر از یارانه نقدی هر فرد رسید.

به گزارش خبرنگار بازار، فصل برداشت ارقام محلی و میان رس برنج در مازندران رو به پایان است اما نرخ این محصول در بازار پر نوسان بوده و از مبلغ یارانه هر فرد نیز فراتر رفته است.

در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم برنج محلی طارم شمال در برخی بازارهای استان به مرز ۴۵ هزار تومان رسید که نسبت به ماه قبل رشد چشمگیری داشته است.

همچنین قیمت برنج خارجی نیز تا مرز ۳۰ هزار تومان رسیده است.

به گفته شالیکوبی داران، برنجکاران در کارخانه حاضر به فروش برنج کمتر از ۳۵ هزار تومان نیستند و افزایش هزینه های تولید و کارگری دلیل بالا رفتن نرخ برنج است.

علاوه براین بسیاری از کارشناسان، دست های پشت پرده مافیا را دلیل رشد قیمت برنج اعلام و عنوان کردند، واسطه ها در تلاش هستند تا با التهاب در بازار، زمینه را برای ورود برنج های خارجی مهیا کنند.

عزیزاله شهیدی فر رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران قیمت ۳۲ تا ۳۳ هزار تومان را مناسب برای تولیدکننده و مصرف کننده دانست و گفت: کاهش و افزایش این مبلغ سبب ضرر به تولیدکننده و فشار به مصرف کننده می شود.

وی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به برداشت برنج های محلی و میان رس، سطح برنجزارهای استان را ۲۱۵ هزار هکتار ذکر کرد و گفت: ۱۸۰ هزار هکتار از شالیزارهای استان به کشت ارقام محلی نظیر طارم،فجر، خزر و غیره رفته است.

وی گفت: برداشت برنج از ۹۸ درصد شالیزارهای استان به صورت مکانیزه انجام شده است.

کد خبر: ۱۰۳٬۹۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha