۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۴
قیمت‌سازی بورس و لیدرهای تولیدکننده فولاد، بازار را نابسامان کرد
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

قیمت‌سازی بورس و لیدرهای تولیدکننده فولاد، بازار را نابسامان کرد

عضو کمیسیون صنایع مجلس می‌گوید در حال حاضر بورس و لیدرهای تولیدکننده فولاد با قیمت‌سازی، بهای محصولات فولادی را افزایش می‌دهند در این شرایط تولیدکنندگان کوچک نیز خود را با قیمت‌ها تطبیق خواهند داد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدجواد حسینی کیا با انتقاد از گرانی ورق‌های فولادی گفت: هرچند بخشی از نابسامانی بازار فولاد ناشی از قطعی برق واحدهای تولیدی در ماه گذشته است اما نباید نقش مافیا را نادیده گرفت.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر بورس و لیدرهای تولیدکننده فولاد با قیمت‌سازی، بهای محصولات فولادی را افزایش می‌دهند در این شرایط تولیدکنندگان کوچک نیز خود را با قیمت‌ها تطبیق خواهند داد.

وی اضافه کرد: از آنجا که محصولات ابتدایی زنجیره فولاد ارزان قیمت و معاف از مالیات است، تولیدکنندگان تمایل به خام فروشی و صادرات به سایر کشورها دارند که این موضوع ارزش افزوده چندانی برای کشور به همراه ندارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم مچینگ و مجوزهای کاغذی را دلیل دیگر نابسامانی بازار فولاد دانست و ادامه داد: برخی از واحدهای تولیدی خریدار فولاد از بورس، به معنای واقعی تولید نداشته و محصولات فولادی خریداری شده را می‌فروشند که وزارت صنعت، معدن و تجارت باید برای این مشکلات و حذف واسطه ها جلوگیری کند.

کد خبر: ۱۰۳٬۸۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • فرهاد IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
      0 0
      آقای نماینده دست مریزاد که حرف حق را گفتی.لطفا پیگیری کنید تا دست رانتخواران را از بازار آهن و سیمان قطع کنید بخدا بازار را نابود کردن بخدا قیمت‌های کذایی امان کلیه اصناف خرد بریده لطفا جمع کنید این قیمت گذاری‌های دستوری را. ممنون از شما آقای نماینده. البته انشالله با استقرار دولت آقای رئیسی تمام این مشکلات با کمک شما نمایندگان انقلابی حل خواهد شد.