۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۸
نوسان تولید برخی از محصولات صنعتی در سه ماهه امسال| افزایش ۷۱ درصدی تولید خودرو
بازار گزارش می دهد

نوسان تولید برخی از محصولات صنعتی در سه ماهه امسال| افزایش ۷۱ درصدی تولید خودرو

‌بررسی آمار تولید محصولات و کالاهای صنعتی در سه ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۹، حاکی از افزایش تولید برخی از این محصولات بوده، ولی تولید برخی از این کالاها روند نزولی داشته است.

بازار؛ گروه صنعت: وزارت صنعت، معدن و تجارت در گزارش اخیر خود اعلام کرده است که در سه ماهه نخست سال جاری در مجموع ۲۱۳ هزار و ۵ دستگاه سواری در کشور تولید شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۲۰۰ هزار و پنج دستگاه بوده رشد ۶.۵ درصدی را داشته است.

در این مدت ۱۵ هزار ۹۴۲ دستگاه خودرو وانت در صنایع خودروسازی کشور تولید شده است در حالی که  در سه ماه نخست سال ۹۹ تعداد وانت تولیدی در کشور ۱۵ هزار و ۹۴۳ دستگاه بوده است.

در سه ماهه نخست سال جاری در مجموع ۱۷ هزار ۵۵۰ دستگاه خودرو کامیون، کامیونت و کشنده در کشور تولید شده که در مقایسه با مدت مسابه سال ۹۹ که ۱۰ هزار و ۲۵۰ دستگاه بوده بیش از ۷۱ درصد افزایش نشان می دهد

در سه ماهه نخست سال جاری در مجموع ۱۷ هزار ۵۵۰ دستگاه خودرو کامیون، کامیونت و کشنده در کشور تولید شده که در مقایسه با مدت مسابه سال ۹۹ که ۱۰ هزار و ۲۵۰ دستگاه بوده بیش از ۷۱ درصد افزایش نشان می دهد.

همچنین در مدت یاد شده ۳۸ هزار و ۷۲۰ دستگاه تراکتور تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۴۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه بود ۱۱ درصد کاهش داشته، اما تولید کمباین در سه ماهه امسال که یک هزار و ۴۱۰ دستگاه بوده است نسبت به سال ۹۹ بیش از ۲۸ درصد افزایش تولید را تجربه کرده است.

در سه ماهه نخست امسال در مجموع ۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون عدد در کشور تولید شده در حالی که در مدت مشابه سال گذشته ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون عدد دارو تولید شده بود و این حاکی از کاهش ۵.۱ درصدی تولید دارو در کشور دارد

بر اساس این گزارش، در سه ماهه نخست امسال در مجموع ۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون عدد در کشور تولید شده در حالی که در مدت مشابه سال گذشته ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون عدد دارو تولید شده بود و این حاکی از کاهش ۵.۱ درصدی تولید دارو در کشور دارد.

در این مدت ۱۲۲ هزار و ۹۰۰ تن پودر شوینده در کشور تولید شده که در مقایسه با سه ماهه نخست سال ۹۹ که ۱۵۳ هزار و ۶۰۰ تن بوده کاهش ۲۰ درصدی را شاهد بودیم.

وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده است که در بهار سال جاری ۶۳ هزار و ۸۰۰ تن لاستیک خودرو در کارخانه های لاستیک سازی کشور تولید شده در حالی که سال گذشته میزان تولید آن در این مدت ۶۲ هزار و ۸۰۰ تن بوده است و این رشد ۱.۶ درصدی نشان می دهد.

از طرفی در این مدت ۲۵۰ هزار و ۴۰۰ تن کاغذ در کشور تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشد ۱۴.۴ درصدی برخوردار شده است و میزان تولید کارتن نیز در سه ماهه امسال به ۱۲۲ هزار و ۸۰۰ تن رسید که در مقایسه با تولید ۱۱۹ هزار و ۴۰۰ تن در سال گذشته، رشد ۲.۸ درصدی داشته است.

در این مدت ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار فوت مربع چرم در کشور تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۷ میلیون فوت مربع بوده، معادل ۵ درصد رشد داشته است.

بر اساس گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت در بهار امسال در مجموع ۲۲ میلیون و ۲۰۰ هزار زوج کفش در کشور تولید شده که نسبت به سال گذشته که ۲۴ میلیون و ۵۰۰هزار زوج بوده بیش از ۹.۴ درصد کاهش یافته است.

در سه ماهه نخست سال جاری در مجموع ۲۶۸ هزار و ۹۰۰ دستگاه تلویزیون در کشور تولید شده است که در مقایسه با سال ۹۹ که ۲۲۴ هزار و ۲۰۰ دستگاه بوده است، بیش از ۱۹.۹ درصد رشد نشان می  دهد

در سه ماهه نخست سال جاری در مجموع ۲۶۸ هزار و ۹۰۰ دستگاه تلویزیون در کشور تولید شده است که در مقایسه با سال ۹۹ که ۲۲۴ هزار و ۲۰۰ دستگاه بوده است، بیش از ۱۹.۹ درصد رشد نشان می  دهد.

بر اساس این گزارش، در بهار سال جاری در مجموع ۴۸۲ هزار و ۷۰۰ دستگاه یخچال و فریزر در کارخانه های لوازم خانگی  کشور تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۳۷۳ هزار و۷۰۰ دستگاه بوده، ۲۹.۱ درصد افزایش نشان می دهد.

همچنین در سه ماهه نخست سال جاری ۲۹۶ هزار و ۸۰۰ دستگاه ماشین لباسشویی تولید شد که نسبت به ۲۱۲ هزار دستگاه که در سال گذشته تولید شده بیش از ۴۰ درصد افزایش داشته است.

آمارها نشان می دهد که در مدت سه ماهه نخست امسال تولید الیاف پلی استر در کشور معادل ۳۹ هزار و ۴۰۰ تن بوده است در حالی که در سه ماهه نخست سال ۹۹ میزان تولید این محصول ۴ هزار و ۷۰۰ بوده که ۹.۸ درصد کاهش یافته است.

وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده است که در فصل بهار امسال در مجموع ۵۰۰ تن الیاف اکریلیک در کشور تولید شده که در مقایسه با سال گذشته که یک هزار و ۶۰۰ تن بوده بیش از ۶۵ درصد کاهش نشان می دهد.

۱۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تن پتروشیمی در کشور تولید شده است که نسبت به سه ماهه نخست سال گذشته که ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تن بوده، معادل ۴.۲ درصد افزایش داشته است

در این مدت ۱۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تن پتروشیمی در کشور تولید شده است که نسبت به سه ماهه نخست سال گذشته که ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تن بوده، معادل ۴.۲ درصد افزایش داشته است.

در سه ماهه نخست امسال در مجموع ۲۳۵ هزار متر مکعب نئوپان در کارخانه های تولید نئوپان در کشور تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۲۱۳ هزار متر مکعب بود، ۹.۹ درصد رشد نشان می دهد.

 بر اساس آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت در ۳ ماه فصل بهار امسال بیش از ۴۵۰ هزار متر مکعب فیبر در کشور تولید شده است که نسبت به سال گذشته در این مدت که بیش از ۴۰۱ هزار متر مکعب بوده بیش از ۱۲ درصد افزایش یافته است.

بر اساس گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت از ۲۱ محصول و کالای صنعتی تولیدی یاد شده در کشور، ۸ محصول روند تولید نزولی داشته است و روند تولید ۱۳ محصول صنعتی نیز در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۰ صعودی بوده است.

کد خبر: ۱۰۳٬۶۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha