۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
افزایش ۲۸ درصدی تولید نفت ایران

افزایش ۲۸ درصدی تولید نفت ایران

تازه‌ترین گزارش سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) از افزایش ۲۸ درصدی تولید نفت ایران در یکسال گذشته خبر داد.

به گزارش بازار، برپایه اعلام اوپک، در حالی که تولید نفت ایران در ماه جولای (تیر و مرداد) سال گذشته به‌طور متوسط یک میلیون و ۹۳۶ هزار بشکه در روز بوده، این رقم در تیر و مرداد امسال با ۲۸ درصد رشد به ۲ میلیون و ۴۸۵ هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

در حالی که در تابستان سال گذشته منابع ثانویه اعلام کرده بودند ایران کمتر از ۲ میلیون بشکه نفت در روز تولید کرده، این رقم در تابستان امسال به نزدیک ۲.۵ میلیون بشکه در روز رسیده است.

ایران به طور متوسط در سال۲۰۲۰ روزانه یک میلیون و ۹۸۸ هزار بشکه، در سال ۲۰۱۹ روزانه ۲ میلیون و ۳۵۶ هزار بشکه، در سال ۲۰۱۸ روزانه ۳ میلیون و ۵۵۳ هزار بشکه و در سال ۲۰۱۷ روزانه ۳ میلیون و ۸۱۳ هزار بشکه نفت تولید کرده است.

ایران در سه ماهه دوم ۲۰۲۱ روزانه ۲ میلیون و ۴۴۳ هزار بشکه نفت تولید کرده؛ این رقم در سه ماهه نخست امسال روزانه ۲ میلیون و ۲۱۴ هزار بشکه نفت بوده است.

این آمارها نشان می‌دهد اگرچه با اعمال تحریم ها، صادرات نفت ایران با کاهش همراه شد، اما به تدریج ایران توانسته بخشی از این کاهش تولید را جبران کند.

در آخرین گزارش اوپک نیز، منابع ثانویه اعلام کرده اند که ایران در ماه گذشته میلادی ۲ میلیون و ۴۸۵ هزار بشکه نفت تولید کرده است.

این میزان تولید در مقایسه با ماه جولای (تیرماه) سال ۲۰۲۰ میلادی رشدی ۲۸درصدی را نشان می‌دهد.

در کنار افزایش تولید نفت ایران، قیمت نفت نیز افزایش پیدا کرد تا آنجا که در تیر در مقایسه با خرداد، نفت ایران ۱.۷ دلار رشد قیمت را تجربه کرده است.

کد خبر: ۱۰۳٬۶۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha