۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۵
فرمول تعیین رئیس کل بانک مرکزی| امیدواری به هماهنگی در کابینه دولت جدید
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بازار مطرح کرد

فرمول تعیین رئیس کل بانک مرکزی| امیدواری به هماهنگی در کابینه دولت جدید

محسن علیزاده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: برنامه‌های وزرای پیشنهادی اقتصادی توسعه گرا و تحول گرا بود.

محسن علیزاده در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با تاکید بر ضرورت هماهنگی تیم اقتصادی دولت، اظهار داشت: به غیر از یک یا دو نفر از گزینه هایی که به مجلس معرفی شده‌اند و خیلی اقبالی به معرفی آنان نشان داده نشد، به طور کلی کابینه پیشنهادی سیزدهم را خوب و پویا می دانم. 

وی ادامه داد: به طور مثال، برنامه‌های وزرای پیشنهادی اقتصادی توسعه گرا و تحول گرا بود و چون همه آنان هم تقریباً در یک میانگین سنی قرار دارند، به نظر می‌رسد که این هماهنگی و همدلی نسبت به گذشته و دولت قبل بیشتر باشد. 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بنده فکر می کنم اتفاقی که در گذشته شاهدش بودیم به دلیل این بود که شخص رئیس جمهور نمی‌توانست در رأس کابینه به درستی مدیریت را انجام دهد اما مدیریت جهادی، انقلابی و قاطع را در سال‌های گذشته و در جاهای مختلف از حجت‌الاسلام رئیسی شاهد بودیم و امیدواریم که حتماً بعد از تشکیل کابینه جدید هم این همسویی، همگرایی و هماهنگی را بتواند به خوبی بین همه وزرا ایجاد کند. 

نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نگرانی بنده از این بود که شاید یک ناهماهنگی بین بانک مرکزی و وزیر اقتصاد و سایر وزرای اقتصادی وجود داشته باشد. اما زمانی که از وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی دلیل عدم معرفی رئیس کل بانک مرکزی تا امروز را پرسیدم،  پاسخ داد که با رئیس جمهور صحبت کرده‌ایم تا این فرصت را به ما دهد و بعد از کسب رأی اعتماد، با گزینه‌های پیشنهادی ریاست بانک مرکزی به صورت مفصل صحبت کنیم و در نهایت رئیس جمهور یک نفر را با هماهنگی وزارت اقتصاد به عنوان رئیس کل بانک مرکزی انتخاب کند. 

وی ادامه داد: این نشان می‌دهد که دوستان ما این آسیب‌شناسی را به خوبی انجام دادند و اگر این اتفاق بیفتد، به طور یقین هماهنگی در تیم اقتصادی دولت بیشتر خواهد بود. 

علیزاده گفت: همچنین صحبت‌هایی که وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت مطرح کرده است، نشان می دهد که نگاه های بسیار خوب و مثبتی برای تحول اقتصادی در وزارت صمت دارد. 

وی افزود: یکی دیگر از خواسته های نمایندگان مجلس این بود که همه وزرای اقتصادی، دیدگاه های اقتصادی مرتبط با وزارتخانه خود را مطرح کنند. 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این مسئله برای بنده بسیار جالب توجه بود که وزارت امور خارجه هم برنامه‌ریزی خوبی برای دیپلماسی اقتصادی کرده و در آنجا هم هماهنگی بسیار خوب و دقیقی انجام شده است. 

علیزاده متذکر شد: در گذشته یک حلقه مفقوده ما عدم وجود رایزن های اقتصادی در بخش بازرگانی خارجی بود اما وزرای پیشنهادی اقتصاد، امورخارجه و صمت برنامه‌های جدی و اساسی در این زمینه دارند. خوشبختانه جای امیدواری است و اگر این اتفاق شکل بگیرد، حتما در بازرگانی خارجی می‌توانیم نسبت به گذشته موفق تر عمل کنیم. 

وی تاکید کرد: به طور کلی بنده این هماهنگی را در بین تیم اقتصادی کابینه تا امروز شاهد بودم و برای آنان آرزوی موفقیت و توفیق می کنم و امیدوارم که بعد از کسب رأی اعتماد که مطمئناً این وزرای پیشنهادی هم رای خوبی از مجلس می گیرند، این همگرایی و همدلی با مدیریت رئیس‌جمهور بهتر باشد و نمود آن را هر چه سریعتر مردم در جامعه ببینند.

کد خبر: ۱۰۳٬۵۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha