۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۹
تحولات ساختاری بودجه از سال ۱۴۰۱ عملیاتی می شود؛ دولت قبل هیچ همکاری نکرد
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با بازار:

تحولات ساختاری بودجه از سال ۱۴۰۱ عملیاتی می شود؛ دولت قبل هیچ همکاری نکرد

پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: پیش بینی ما در رابطه با رویکرد دولت سیزدهم این است که ما با یک نگاه مشترک می توانیم تحولات در زمینه اصلاح ساختار بودجه را در بودجه سال ۱۴۰۱ عملیاتی کنیم.

محمدرضا پور ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار با اشاره به توفیقات مجلس در راستای اصلاح ساختار بودجه گفت: بودجه سال ۱۴۰۰ بودجه ای بود که مجلس یازدهم آن را تصویب کرد اما این بودجه در حالی تنظیم شد که ما با دولت دوازدهم کار می کردیم.

 وی تاکید کرد: متاسفانه دولت دوازدهم هیچ همکاری در راستای اصلاح ساختار بودجه با مجلس یازدهم نداشت و ما مجبور شدیم در چارچوب همان روش قبلی دولت اقدام کنیم چراکه قانون اساسی ایران اجازه طرح بودجه نویسی را به مجلس شورای اسلامی نمی‌دهد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه بودجه نویسی باید در قالب لایحه مطرح  و فقط توسط دولت ارائه می‌شود، گفت:  شورای نگهبان هم حداکثر تغییرات جزئی را در لایحه بودجه می پذیرد لذا اگر ما تغییرات عمده ای در لایحه بودجه اعمال کنیم با مخالفت دولت، شورای نگهبان آن را رد خواهد کرد لذا ما امکان مانور بیش از اندازه روی بودجه و همچنین موضوع اصلاح ساختار بودجه نداریم و متاسفانه دولت دوازدهم هیچ همکاری در این راستا با ما نکرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه مجلس با جزئی ترین اقدامات، اصلاح ساختار بودجه را در مجلس کلید زد، بیان داشت: اما پیش بینی ما در رابطه با رویکرد دولت سیزدهم این است که ما با یک نگاه مشترک با این دولت می توانیم تحولات در زمینه اصلاح ساختار بودجه را در بودجه سال ۱۴۰۱ عملیاتی کنیم .همچنین در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۰هم می توانیم با توافقاتی،اصلاحیه بودجه را لحاظ کنیم.

کد خبر: ۱۰۳٬۴۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha