۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۰
هند به‌دنبال استقلال انرژی در ۲۵ سال آینده است

هند به‌دنبال استقلال انرژی در ۲۵ سال آینده است

هند به‌دنبال کاهش وابستگی این کشور به واردات انرژی و استقلال در این حوزه طی ۲۵ سال آینده است.

به گزارش بازار به نقل از شانا، نارندرا مودی، نخست وزیر هند روز یکشنبه (۲۴ مردادماه) با تاکید بر اهمیت سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها و رشد اقتصادی دهلی‌نو، اعلام کرد که هند قصد دارد واردات انرژی را تا ۲۵ سال آینده به صفر برساند و برای رسیدن به این هدف قصد دارد ۱۰۰ تریلیون روپیه (یک تریلیون و ۳۵۰ میلیارد دلار) برای اصلاح زیرساخت‌ها سرمایه‌گذاری کند.

مودی قصد دارد واردات انرژی هند را تا ۲۵ سال آینده و به‌عنوان بخشی از اهداف این کشور برای جلوگیری از انتشار کربن متوقف کند.

وی در سخنرانی به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد استقلال هند گفت: برای اینکه هند به خود متکی باشد ضروری است که در زمینه انرژی مستقل شود. هند تا صدمین سال استقلال خود از نظر انرژی هم مستقل می‌شود.

نخست وزیر هند افزود: نقشه راه خودکفایی انرژی شامل تبدیل هند به قطب جهانی هیدروژن سبز و رساندن انتشار آلاینده‌های  خطوط راه آهن این کشور به صفر است و قصد داریم تا سال ۲۰۳۰ به این اهداف برسیم.

مودی تصریح کرد: هند، سومین مصرف کننده انرژی و واردکننده نفت جهان، ۸۵ درصد نیازهای نفتی خود را از طریق واردات تامین می‌کند و سالانه ۱۲ تریلیون روپیه برای واردات انرژی هزینه می‌کند.

وی اعلام کرد که تمرکز دولت بر توسعه سوخت مبتنی بر گاز و برقی سازی حمل و نقل است.

کد خبر: ۱۰۳٬۴۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha