۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸
قیمت بیت کوین به ۴۶ هزار دلار بازگشت
تحلیل روزانه بازار رمز ارزها؛

قیمت بیت کوین به ۴۶ هزار دلار بازگشت

امروز سه شنبه ۲۶ مرداد قیمت تمامی رمزارزها کاهش یافت. قیمت بیت کوین در این روز به ۴۶ هزار دلار بازگشت.

بازار؛ گروه بین الملل: در روز سه شنبه ۲۶ مرداد بازار رمز ارزها قرمز پوش بود. طبق گزارش ارایه شده توسط کوین دسک ارزش هر بیت کوین به  ۴۶ هزار و ۲۰۰ دلار رسید که ۳ درصد کمتر از روز قبل بود و هر اتریوم با تجربه ۴ درصد کاهش ارزش با قیمت ۳۱۷۰ دلار مبادله شد. در این روز قیمت هر XRP  به ۱.۱۹ سنت رسید که ۹ درصد نسبت به روز قبل قبل از کمتر بود و هر دوج کوین به قیمت ۳۲ سنت مبادله شد.

 دلیل کاهش اندک قیمت رمز ارزها در این روز را می توان انتشار دوباره خبری در مورد حمله هکرها به کیف پول های الکترونیک دانست. این اتفاق ظرف یک هفته گذشته بارها افتاده است ولی تداوم ان نشان می دهد که ضعف هایی در بخش تامین امنیت در این بازار وجود دارد.

 در مورد تداوم روند افزایشی در قیمت بیت کوین هم گزارشهای زیادی وجود دارد. کایک چو یکی از تحلیل گران به سی ان بی سی گفت:« به نظر من نقطه بعدی مقاومت قیمت مرز ۵۵ هزار دلار است . البته احتمال این مساله وجود دارد که قیمتها یک بار دیگر کاهش پیدا کند و بعد سرعت افزایش ارزش در بازار شدت بگیرد.»

«ایرس مایل» بر این باور است که سطح مقاومتی قیمت بین ۴۸ هزار دلار تا ۵۰ هزار دلار است و در صورتیکه از این نقطه حساس عبور کند، این روند ادامه خواهد داشت تا اینکه  به بالاترین قیمت تاریخ یعنی سطح ۱۰۰ هزار دلار نزدیک شود.

  نکته دیگر اینکه برای اولین بار طی سه ماه گذشته ارزش سرمایه موجود در بازار رمز ارزها از مرز ۲ هزار میلیارد  دلار عبور کرد و برای اولین بار در فصل دوم سال ۲۰۲۱ میلادی، حجم مبادلات اتریوم از مبادلات بیت کوین فراتر رفت.

در فصل دوم امسال درامد شرکت کوین بیس که یکی از بزرگترین شرکتهای فعال در مبادلات رمز ارزها در دنیا است از مرز ۲.۲۳ میلیارد دلار عبور کرد  و ۱.۶ میلیارد سود خالص کسب کرد.

اما خبر مهم دیگری که در هفته های گذشته توجه بسیاری از رسانه ها را به خود جلب کرده بود، تصمیم سنا برای تخصیص مالیات بر مبادلات رمز ارز به عنوان بخشی از بودجه توسعه زیرساختی کشور امریکا بود.

در هفته گذشته سنا بالاخره بودجه توسعه زیر ساختی را در امریکا تصویب کرد ولی قانون مالیات بر مبادلات بیت کوین را در این بودجه وارد نکرد. این مساله باعث شد تا بازار رمز ارزها برای چند روزی نفس راحتی بکشد اگرچه نیویورک تایمز مدعی است وارد نشدن این قانون به قانون بودجه پروژه های زیرساختی نشان از اهمیت بازار رمز ارزها و نگاه سناتورها به ضرورت افزایش میزان نظارت و وضع قانونی مستقل دارد.

 در این روز خبرهای پیرامون تلاش «وال مارت» برای استخدام کارشناس آگاه به بازار رمز ارزها به منظور شروع پذیرش رمز ارزها به عنوان واحد پول منتشر شده بود و مایکروسافت هم اعلام کرد بلاک چین اتریوم یک سیستم ضد جاسوسی  عمومی است و امکان رصد افرد فعال در این بلاک چین کمتر است.

همین مساله باعث شد تا تقاضا برای اتریوم نسبت به دیگر رمز ارزها با سرعت زیادی رشد کند. حمایت ایلان ماسک از بازار دوج کوین و معرفی کردن ان به عنوان رمز ارزی که می تواند به عنوان پول برای مصارف عادی استفاده شود نیز در رسانه ها خبر ساز بود.

 در نهایت باید در نظر داشت بازار رمز ارزها به سرعت درحال تغییر است و هر چه سطح پذیرش این بازار در دنیا افزایش یابد، سرعت رشد ارزش در آن هم بالاتر خواهد رفت. تنها نگرانی این روزهای فعالان بازار رمز ارزها را می توان تلاش برخی دولتها برای قانون گذاری در این بازار دانست.

کد خبر: ۱۰۳٬۴۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha