۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۱
تسهیل ارتباط رستوران ها با تامین کنندگان مواد اولیه| بودجه ۱.۵ میلیون دلاری برای استارت آپها
بررسی استارت آپهای راه اندازی شده در حوزه صنایع غذایی

تسهیل ارتباط رستوران ها با تامین کنندگان مواد اولیه| بودجه ۱.۵ میلیون دلاری برای استارت آپها

با شروع همه گیری جهانی، برخی استارت آپ ها در صنایع مختلف روی کار آمده است. یکی از این استارت آپ ها در صنایع غذایی است که ارتباط بین رستوران ها و تامین کنندگان مواد اولیه را تسهیل کرده است.

بازار؛ گروه اقتصاد دیجیتال: طی دهه اخیر استارت آپ های بسیاری در حوزه صنایع غذایی و کشاورزی راه اندازی شده است که غالبا با هدف کاهش هزینه ها، تولید بهینه محصولات و دسترسی راحت تر مصرف کنندگان به انواع محصولات کشاورزی و صنایع غذایی است. این در حالی است که برای راه اندازی برخی از این استارت آپ ها بودجه های هنگفتی صرف شده است.

یکی از پر حاشیه ترین استارت آپ هایی که طی دو سال گذشته در این صنعت راه اندازی شده است استارت آپ Meatable است. این استارت آپ با بودجه ای معادل ۱.۶ میلیون دلار در کشور هلند راه اندازی شده است.

بر اساس گزارشات جهانی، این استارت آپ توسط یک شرکت تولید گوشت ارگانیک راه اندازی شده است که از این طریق گوشت تولید شده در آزمایشگاه را در بازار تولید و عرضه می کند.

بنیانگذاران استارت آپ Meatable معتقد است تولید کنونی گوشت قادر به پاسخگویی به خواسته های آینده نیست و لذا با روشی غیر از روشهای طبیعی باید گوشت تولید کرد

 بنیانگذاران این شرکت معتقدند که با توجه به جمعیت رو به رشد دنیا تولید کنونی گوشت قادر به پاسخگویی به خواسته های آینده نیست و از سوی دیگر کشتن حیوانات با هدف تامین غذا بسیار بی رحمانه است و لذا برای تامین نیاز گوشت مورد نیاز جمعیت رو به رشد و همچنین در راستای جلوگیری از کشتار بیشتر دام ها چاره ای جز اینکه به روش های نوینی همچون تولید گوشت به صورت آزمایشی برای جهانیان وجود ندارد.

نکته جالب توجه در مورد این استارت این است که تنها یک سلول از بدن دام گرفته می شود و سپس در محیطی آزمایشگاهی کل اندام دام توسعه می یابد. البته باید توجه داشت که فرایند تولید گوشت  در محیط طبیعی (دامداری ها و دامپروری ها) ۳ سال طول می کشد تا دام قابلیت کشتار و تولید گوشت داشته باشد اما با این روش آزمایشگاهی می توان ظرف ۳ هفته گوشت مورد نیاز را تولید و تامین کرد.

گفتنی است این استارت آپ در اواخر سال ۲۰۱۸ و در کشور هلند با بودجه ای بالغ بر ۱ میلیون دلار راه اندازی شده است و به نظر می رسد در راستای تامین امنیت غذایی جهان بتواند پاسخگوی بخشی از نیازهای جهانی باشد.

استارت آپ Kitopi  ؛ پلت فرمی با هدف توسعه تجارت رستوران ها
از دیگر استارت آپهای راه اندازی شده در حوزه صنایع غذایی می توان به استارت آپ Kitopi  اشاره کرد. این استارت آپ در واقع یک شبکه آشپزخانه پیشرفته است که غذا را برای سایر مراکز خرده فروشی تهیه و تحویل می دهد. در واقع Kitopi   یک شبکه ابر آشپزخانه است که حتی رستوران ها نیز می توانند سفارشات خود را در آن ثبت کنند و در سریعترین زمان سفارش خود را تحویل بگیرند.

تسهیل ارتباط رستوران ها با تامین کنندگان مواد اولیه| بودجه ۱.۵ میلیون دلاری برای استارت آپ ها

به گفته بنیانگذاران، استارت آپ Kitopi  به رستوران ها و غذاخوری ها کمک می کند تا بر آنچه که بیشترین اهمیت را دارد یعنی بازاریابی، بودجه و نوآوری محصول خود، تمرکز کنند.

به عبارت ساده تر Kitopi  یک پلت فرم آشپزخانه ابری مدیریت شده است که با رستوران ها همکاری می کند تا تجارت خود را توسعه داده و دسترسی به آنها را افزایش دهد. گفتنی است این استارت آپ با بودجه ای معادل ۸۹ میلیون دلار در امارات راه اندازی شده است.

  استارت آپ Choco که با بودجه ای معادل ۱.۷ میلیون دلار در آلمان راه اندازی شده در واقع استارت آپی با هدف اتصال رستوران ها و تأمین کنندگان است

استارت آپ Choco؛ ابزاری کارآمد در زمان همه گیری کرونا برای تامین مواد غذایی رستوران ها
به گفته بسیاری از بانوان و حتی به گفته سر آشپزهای ماهر دنیا پخت غذا یک فرایند خسته کننده است و لذا باید به دنبال راهی بود تا این فرایند را کوتاه تر کرد. در این راستا استارت آپ Choco توسط بنیان گذارانی راه اندازی شده است که مدعی هستند این استارت آپ در واقع برنامه ای است که سفارش و ارتباط با تامین کنندگان مواد اولیه را سریعتر، ساده تر و رایگان می کند. در واقع استارت آپ Choco که با بودجه ای معادل ۱.۷ میلیون دلار در آلمان راه اندازی شده است استارتاپ جدیدی با هدف اتصال رستوران ها و تأمین کنندگان است به طوری که این امر سفارش و ارتباط را ساده می کند و می تواند به میلیون ها نفر در سراسر جهان کمک کند. در واقع فناوری اصلی تهیه مواد غذایی این شرکت، گردش کار و ارتباطات برای رستوران ها و تأمین کنندگان را دیجیتالی می کند.

نکته جالب توجه در خصوص استارت آپ Choco اینکه در طول همه گیری جهانی، این استارت آپ تبدیل به ابزار اصلی اپراتورها شده است تا در فرآیندهای خرید و کاهش هزینه ها با شرایط بازار متغیر، کارآمدتر عمل کنند.

کد خبر: ۱۰۳٬۴۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha