۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳
۵۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه در لرستان پرداخت شد
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید لرستان:

۵۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه در لرستان پرداخت شد

لرستان- دالوند، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید لرستان گفت: این صندوق بیش از یک هزار و ۲۵۰ فقره تسهیلات با مبلغی بالغ بر ۵۳ میلیارد تومان در استان پرداخت کرده است.

مرتضی دالوند در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه صندوق کار آفرینی امید در حوزه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ۴ درصد به مشاغل  خرد و کوچک فعالیت می کند، اظهار داشت: انتظارات زیادی از صندوق کار آفرینی به واسطه اینکه تسهیلات پرداخت می کند وجود دارد ولی صندوق کارآفرینی امید توان حمایت از صنایع بزرگ با پرداخت تسهیلات  ندارد.

وی افزود: صندوق کار آفرینی امید در سنوات اخیر چند شعار از جمله روستای بدون بیکار و هر روستا یک محصول را سرلوحه خود قرار داده است که البته در حد شعار نبود بلکه به عنوان برنامه و استراتژیک در دستور کار قرار داده است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید لرستان عنوان کرد: طرح روستای بدون بیکار و هر روستا یک محصول حدود ۹ سال پیش برای اولین بار از طرف مدیر عامل صندوق کارآفرینی کشور مطرح شد و خوشبختانه امروز کلیه دستگاه هایی که با اشتغال سرو کار دارند روستای بدون بیکار را به عنوان یک شعارسر لوحه کار خود قرار داده اند. 

وی بیان کرد: طی سال های اخیر در راستای تحقق شعار هر روستا یک محصول، صندوق کار آفرینی امید در روستای دره حیدر شهرستان الیگودرز پس از پالایش جمعیت از تعداد حدود ۱۵۰ نفر جمعیت ۱۵-۱۴نفر متقاضی دریافت تسهیلات و راه اندازی کسب و کار بودند که با دریافت تسهیلات ۱۵-۱۴ واحد دامداری در این روستا جهت پرورش یک نژاد خاصی از گوسفند راه اندازی شد.

دالوند گفت: روستای دره تخت ازنا با توجه به ظرفیت گردشگری که دارد صندوق کار آفرینی امید در راستای شعار روستای بدون بیکار به این منطقه ورود کردند که اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است. 

وی در رابطه با اشتغال روستاییان توسط صندوق کارآفرینی امید تصریح کرد: از سال ۹۷ تاکنون با اعتبار مشترک بانک و صندوق کار آفرینی امید تسهیلات ۶ درصد به روستاییان پرداخت می شود و خوشبختانه در میان ۴ بانک پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی صندوق کار آفرینی با توجه به نظارت های قبل، حین و پس از پرداخت تسهیلات کمترین انحراف را داشته است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید لرستان خاطرنشان کرد:صندوق کارآفرینی امید در پرداخت تسهیلات شهری اعتباری تخصیص داده نشده ولی جهت حمایت از کسبه و فعالان اقتصادی طرح های سپرده گذاری و همچنین واگذاری دستگاه پوز در نظر گرفته شده که با توجه به کارکرد و میانگین حساب تا سقف ۲۰ میلیون تومان جهت تثبیت اشتغال و سرمایه در گردش تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می شود.

وی اظهار داشت: طی تفاهم نامه با بنیاد برکت اقدامات بسیار خوبی در روستاها در حال انجام است و  طی دو سال اخیر بیش از دو هزارو ۵۰۰  فقره تسهیلات با مبلغ حدود ۱۰۰میلیارد تومان پرداخت شده که در این زمینه بنیاد برکت از همکاری با صندوق کار آفرینی امید اعلام رضایت مندی کرده است.

دالوند افزود: در قالب تسهیلات اشتغال روستایی و دستگاه های حمایتی از محل اعتبار مشترک با صندوق توسعه ملی بیش از هزار و ۱۰۰فقره تسهیلات با مبلغی قریب به ۹۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید لرستان عنوان کرد: صندوق کار آفرینی امید در کلیه سرفصل های پرداخت همچون دستگاه پوز فعالان اقتصادی، اشتغال روستایی، تسهیلات ضروری و... از ابتدای امسال تاکنون بیش از  هزار و ۲۵۰ فقره تسهیلات با مبلغی بالغ بر  ۵۳میلیارد تومان پرداخت کرده است.

کد خبر: ۱۰۳٬۴۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha