۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶
مقاله جامع درخصوص مشخصات، ویژگی ها و قیمت سرند و بهترین تولید کننده سرند در ایران

مقاله جامع درخصوص مشخصات، ویژگی ها و قیمت سرند و بهترین تولید کننده سرند در ایران

استفاده از یک سرند مناسب در خطوط خردایش در کیفیت محصول تفکیکی تاثیرگذار بوده و درنهایت در مقاومت و طول عمر محصول نهایی مثل بتون و آسفالت اثری بسیار چشم گیر دارد.

به گزارش بازار، در صنعت خردایش مواد معدنی سرند ها وظیفه تفکیک مواد و مصالح تولید شده را بر عهده داشته و علی رغم ساده بودن ظاهر و ساختارشان نقش عمده ای در کیفیت محصولات تولیدی ایفا می کنند، که با عناوینی همانند : (سرند ارتعاشی و سرند ویبره شناخته می شوند)

دربرخی از موارد شاهد اعتراض معدن داران عزیز درخصوص عدم دانه بندی صحیح مواد و کامل نبودن تفکیک هستیم که این عامل میتواند ارتباط مستقیم با نوع و ساختار سرند استفاده شده داشته باشد.

در بیشتر موارد ما شاهد استفاده از یک تیپ سرند برای دانه بندیبادرصد ترکیب و نوع متریال مختلف هستیم و این امر خود باعث بروز مشکلاتی میگردد، همانطور که در مقاله کامل و جامع سرندویبرهبرای شما توضیح داده ایم؛ سرند ها را باید با توجه به نوع و رنج سایزیسنگدانه ها، تعداد دسته های تفکیکی و درصد مواد عبوری طراحی نمود. مقاله جامع درخصوص مشخصات، ویژگی ها و قیمت سرند و بهترین تولید کننده سرند در ایران

گاهی مشاهده میگردد که سطح سرندی مناسبی با توجه به تناژ بار برای تفکیک در نظر گرفته نشده، به طور مثالشما نیاز به تفکیک ۱۰۰ تن مواد در سه نوع دانه بندی هستید در صورتی که  سرند انتخاب شده توان تفکیک ۸۰ تن را دارد ویا دانه بندی مواد به دلیل اضافه کردن یا تغییر یکی از تجهیزات خردایش تغییر کرده است که همین موضوع باعث میشود که متریال روی سرند تفکیک نشود  و درصد بسیار زیادی از مواد مخلوط در خروجی سرند مشاهده می شود.

استفاده از یک سرند مناسب در خطوط خردایش در کیفیت محصول تفکیکی تاثیرگذار بوده و درنهایت در مقاومت و طول عمر محصول نهایی مثل بتون و آسفالت اثری بسیار چشم گیر دارد. ازاین رو سرند متناسب با ویژگیهای تعریف شده میتواند شما را در کاهش استهلاک، بالا بردن کیفیت محصول نهایی و حذف جرائم یاری نماید.

مقاله جامع درخصوص مشخصات، ویژگی ها و قیمت سرند و بهترین تولید کننده سرند در ایران

نکاتی که میبایست هنگام خرید سرند به آن توجه ویژه ایی بکنید :

· سطح سرندی : سطح سرندی به مساحت شکافهای بین توریها در طول یک طبقه سرند اطلاق میگردد که با درصد مواد عبوری و تناژ مواد روی سرند ونیز نوع شکستگی و جنس مواد  ارتباط مستقیم دارد.

· زاویه سرند : زاویه سرندها نیز با نوع کاربری آنها و میزان بار و سطح سرندی و نوع محور و محل قرارگیری محور ارتباط دارد و برای هرنوع محصول باید از زاویه خاصی استفاده کرد.

· نوع ویبره : ویبره به مکانیزمی اطلاق میگردد که باعث ایجاد ارتعاش در سرند با کمک فنرها می باشد و در انواع مکانیکی، هیدرولیکی و الکتریکی است که معمولا در اشکال تک محور بالا، دو محور بالا، تک محور وسط و دومحور وسط، دو محورپایین و تک محور پایین در معادن مشاهده میگردد؛ نوع ویبره عامل مهم در ایجاد ارتعاش و تفکیک مناسب در سرند محسوب میگردد.

قرارگیری ویبره نسبت به فنرها و طبقها روی بدنه و میزان لنگر ویبره بسیار مهم بوده و هم محوری در ویبرهای مکانیکی دست ساز و جهت قرار گیری، زاویه و هم راستایی در موتور ویبره ها نیز عامل مهمی است که باید به آن توجه داشت  .

درالکتروموتور ویبره ها که شامل ترکیب موتور با لنگر می باشد این امکان وجود دارد که بتوان میزان لنگر یا ضربه ناشی از لنگ را تنظیم نمودکه این امر باعث تعیین دامنه نوسان میگردد.

· ساختار طبقها : در سرند ها ساختار طبقها بسیار مهم است و از عوامل مهم و تاثیرگذار در تفکیک مواد است وباعث استفاده بهینه از سطح سرندی میگردد که نیازمند تفکر و تعمق بیشتری در طراحی است که به اشتباه دراین صنعت استفاده از متریال بیشتر (که باعث سنگین شدن طبقها) و ضخامت بالای ورق بدنه را باعث کیفیت بهتر سرند میدانند که این امر نیز به اشتباه در میان معدنداران عزیز جا افتاده است.

· فنرها : در یک سرند محاسبه و تعیین تعداد حلقه ها، قطر، گام (یا فاصله بین دو مفتول)، ارتفاع، ضریب برگشت و نیز جنس فنر بسیار حائز اهمیت می باشد.

· تکنیک ساخت و مونتاژ سرند : تکنیک ساخت و مونتاژ سرند نیز از عوامل مهم در کیفیت عملکرد و طول عمر سرند ها می باشد. بگونه ای که درمواردی شاهد استفاده از متریال خوب و بلبرینگهای عالی، شاسی و استراکچر قوی، ساختار مستحکم و سیستم ویبره مناسب در سرندها هستیم ولی این سرند علی رغم استفاده از بهترین متریال همیشه با شکستگی طبق، خرد شدن بلبرینگ وعدم انتقال صحیح بار مواجه است که دلیل عمده این مشکلات بطور حتم در تکنیک ساخت و مونتاژ سرند می باشد.

خصوصیات و ویژگی هاییک سرندارتعاشیخوب و کارآمد

Ø مطابق با نوع مواد، درصد دانه بندی و ظرفیت مواد طراحی شده باشد.

Ø سرندی که بتواند مواد را به صورت کامل تفکیک کند.

Ø بار ورودی را از لحظه ورود در سطح خود پخش نماید.

Ø دچار گرفتگی توری نگردد.

Ø تناژ مناسبی را تفکیک نماید.

Ø زاویه متناسب داشته باشد و اصطلاحا شیب تند و سرسره ای نداشته باشد.

Ø فنرهای متناسب با ظرفیت و وزن خود داشته باشد.

Ø محور و محل قرار گیری محور به نحو مطلوبی طراحی گردد.

Ø مکانیزم انتقال قدرت کم دردسری داشته باشد.

Ø امکان تغییر دامنه نوسان داشته باشد.

Ø کمترین سرویس و نگهداری را نیاز داشته باشد.

Ø سرعت تعویض توری بالایی داشته باشد.

Ø دسترسی لازم برای تعمیرات و سرویس و نگهداری داشته باشد.

مقاله جامع درخصوص مشخصات، ویژگی ها و قیمت سرند و بهترین تولید کننده سرند در ایران

راهنمای خرید سرند ویبره

برای خرید این تجهیز ما به شما پیشنهاد می کنیم ابتدا به سایت بهترین تولیدکننده سرند ویبره مراجعه کنید و اطلاعات کامل و جامعی درخصوص قابلیت های این تجهیز مطالعه کنید. این شرکت تولید کننده انواع سرندهای افقی، سوئدلا، ساده، ویبره و ... در ظرفیت های مختلف می باشد.

کد خبر: ۱۰۳٬۳۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha