۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰
ابلاغ برنامه عملیاتی توسعه ۳ رشته فعالیت صنعتی تاکنون| تشکیل شورای سیاستگذاری صنعت لوازم خانگی
معاون امور صنایع وزارت صمت اعلام کرد

ابلاغ برنامه عملیاتی توسعه ۳ رشته فعالیت صنعتی تاکنون| تشکیل شورای سیاستگذاری صنعت لوازم خانگی

صادقی نیارکی، معاون امور صنایع وزارت صمت از تشکیل شورای سیاستگذاری صنعت لوازم خانگی و تدوین پیش نویس برنامه عملیاتی توسعه صنعت لوازم خانگی در چهار محور خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، مهدی صادقی نیارکی در نشست بررسی پیش نویس برنامه عملیاتی توسعه صنعت لوازم خانگی که با حضورعلی آقامحمدی «عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس گروه اقتصادی معاونت بررسی دفتر مقام معظم رهبری» برگزار شد، با بیان این مطلب، افزود: در ۱۳۹۹ چهار رشته فعالیت به عنوان رشته فعالیت‌های موثر در تولید صنعتی انتخاب شدند و جلسات مستمر برای تدوین برنامه های عملیاتی توسعه آنها با شاخص های کمی و اجرایی برگزار شد.

ابلاغ برنامه عملیاتی توسعه ۳ رشته فعالیت صنعتی تاکنون
وی با بیان اینکه برنامه عملیاتی توسعه سه رشته فعالیت تایید و ابلاغ شده است، گفت: برنامه عملیاتی توسعه صنعت طلا، جواهر و گوهر سنگ‌ها، صنایع غذایی و آشامیدنی و صنعت پوشاک و کفش نهایی شد و به تایید وزیر صنعت رسید و برنامه عملیاتی توسعه صنعت لوازم خانگی نیز در مرحله پیش نویس برای نهایی سازی است.

تشکیل شورای سیاستگذاری صنعت لوازم خانگی در معاونت امور صنایع وزارت صمت
وی با اشاره به جلسه ای که خرداد ماه در این زمینه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، ادامه داد: متعاقب این جلسه شورای سیاستگذاری صنعت لوازم خانگی در معاونت امور صنایع وزارت صمت و با حضور تشکل ها، انجمن ها و دستگاههای ذیربط تشکیل شد که جلسات آن به صورت مستمر در حال برگزاری است.
معاون امور صنایع وزارت صمت با بیان اینکه هماهنگی و تعامل بسیار خوبی میان انجمن ها و تشکل ها در این حوزه شکل گرفته است، ادامه داد: ارکان این شورا انجمن‌ها و تشکل‌های بخش خصوصی تشکیل می دهد و امیدواریم با تشکیل مستمر این شورا مباحث سیاست‌گذاری با سرعت بیشتری به جلو برود.

توجه به تعمیق ساخت داخل در شورای سیاستگذاری صنعت لوازم خانگی
صادقی نیارکی به اهداف تشکیل شورای سیاستگذاری صنعت لوازم خانگی اشاره کرد و افزود: بهبود و تکمیل زنجیره، مدیریت واردات و صادرات، توسعه و تعمیق ساخت داخل، ساماندهی و توانمندسازی بنگاهها، ارتقای قابلیتهای فناورانه، هم پیوندی در زنجیره ارزش جهانی و افزایش ماندگاری در بازارهای صادراتی اهداف تشکیل شورای سیاستگذاری هستند.

تدوین پیش نویس برنامه عملیاتی توسعه صنعت لوازم خانگی در چهار محور
صادقی نیارکی با بیان این که پیش نویس برنامه عملیاتی توسعه صنعت لوازم خانگی نیز در چهار محور تدوین شده است، یادآوری کرد: این چهار محور در سه برنامه عملیاتی زنجیره‌های دیگر صنعتی که ابلاغ شده بود نیز مشترک هستند.

پایداری نسبی زنجیره تامین در سند راهبردی صنعت لوازم خانگی
وی با اشاره به ظرفیت‌های تدوین پیش نویس این برنامه عملیاتی گفت: ایجاد و توسعه ظرفیت های اسمی، ایجاد و توسعه سرمایه‌گذاری‌های بزرگ، جایگزینی سریع تولید داخل با خارج، توسعه صادرات به ویژه به کشورهای همجوار، توازن و پایداری نسبی زنجیره تامین و ایجاد و توسعه مراکز تحقیق و توسعه از مهمترین ظرفیت ها برای تدوین این برنامه عملیاتی می باشد.

۴ چشم انداز برای تدوین سند راهبردی صنعت لوازم خانگی
معاون امور صنایع وزارت صمت همچنین به چشم انداز ۱۴۰۰ در تدوین سند راهبردی و برنامه عملیاتی توسعه لوازم خانگی اشاره داشت و افزود: چهار چشم انداز در این برنامه عملیاتی رقابت‌پذیری در مقیاس‌های جهانی، افزایش سهم بازار کشورهای منطقه، تامین نیاز کشور با تولید انواع محصولات و تولید با استفاده از فناوری‌های بومی منطبق بر استانداردهای جهانی است.

تکمیل و توسعه حلقه‌های ارزش افزا در زنجیره تولید لوازم خانگی
صادقی نیارکی همچنین به ۴ راهبرد اصلی این برنامه عملیاتی اشاره کرد و گفت: ساماندهی و توانمندسازی بنگاه‌های فعال و نیمه‌فعال، برندسازی و توسعه بازارهای صادراتی، تکمیل و توسعه حلقه‌های ارزش افزا در زنجیره تولید لوازم خانگی و فرهنگ‌سازی خرید کالای ایرانی و مبارزه با قاچاق کالا این ۴ راهبرد می باشند.

گفتنی است که در این جلسه که به میزبانی معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، انجمن‌ها و تشکل‌ها به بررسی پیش نویس برنامه عملیاتی توسعه صنعت لوازم خانگی پرداختند و نقطه نظرات خود را در این حوزه بیان نمودند.

کد خبر: ۱۰۳٬۳۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha