۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸
کاهش ظرفیت استفاده از اتوبوس بین شهری به یک سوم
رئیس اتحادیه شرکت های حمل و نقل مسافری خبر داد

کاهش ظرفیت استفاده از اتوبوس بین شهری به یک سوم

عامری، رئیس اتحادیه شرکت های حمل ونقل مسافری از استفاده از یک سوم ظرفیت ناوگان حمل و نقل مسافری در مدت پنج روز تعطیلی اخیر خبر داد.

بازار، گروه راه و مسکن: «احمد رضا عامری» در گفتگو با خبرنگار خبرگراری «بازار» افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا از امروز یک سوم ناوگان حمل ونقل اتوبوس استفاده خواهد شد.

وی افزود: این تصمیم ستاد ملی کرونا برای کاهش سفرهای بین شهری اتخاذ شده و تمام اتحادیه های مسافری ملزم به رعایت این مساله مهم هستند.

پیش از این ما از دو سوم ظرفیت اتوبوس استفاده می کردیم یعنی اینکه اگر اتوبوس ۲۵ نفره بود فقط ۱۷ نفر می توانست مسافر داشته باشد اما در دستورالعمل جدید باید از یک سوم اتوبوس های خود استفاده کنیم

رئیس اتحادیه شرکت های حمل ونقل مسافری تاکید کرد: پیش از این ما از دو سوم ظرفیت اتوبوس استفاده می کردیم یعنی اینکه اگر اتوبوس ۲۵ نفره بود فقط ۱۷ نفر می توانست مسافر داشته باشد اما در دستورالعمل جدید باید از یک سوم اتوبوس های خود استفاده کنیم.

عامری افزود: هم اکنون در اتوبوس های بالای ۴۲ صندلی حدود ۲۰ نفر سوار می شوند و قیمت بلی نیز افزایش ندارد و این دستورالعمل نیز در تمام ترمینال های مسافری رعایت می شود.

در دستورالعمل جدید ما ملزم هستیم که از یک سوم ناوگان خود استفاده کنیم و این در حال مسافران بین شهری  بسیار تاثیرگذار خواهد بود و تعداد سفرهای اتوبوسهای بین شهری را کاهش خواهد داد

رئیس اتحادیه شرکت های حمل ونقل مسافری بیان کرد: در دستوالعمل جدید ما ملزم هستیم که از یک سوم ناوگان خود استفاده کنیم و این در حال مسافران بین شهری  بسیار تاثیرگذار خواهد بود و تعداد سفرهای اتوبوسهای بین شهری را کاهش خواهد داد.

عامری در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی در اتوبوس ها و ترمینال های مسافربری در سراسر کشور نیز گفت: با انجام نظارت های کافی خوشبختانه پروتکل های توسط همکاران ما در داخل اتوبوس های به دقت رعایت می شود.

با توجه به مکاتبات لازم با وزارت بهداشت و درمان واکسن رانندگان اتوبوس آغاز شده است و پس از ثبت نام در سایت مربوطه و دریافت نوبت رانندگان می توانند واکسن خود را تزریق کنند

وی در خصوص واکسن رانندگان و پرسنل ترمینال ها نیز گفت: با توجه به مکاتبات لازم با وزارت بهداست و درمان واکسن رانندگان اتوبوس آغاز شده است و پس از ثبت نام در سایت مربوطه و دریافت نوبت رانندگان می توانند واکسن خود را تزریق کنند.

شایان ذکر است ستاد ملی کرونا روز گذشته در نشست خود تعطیلی ۵ روز را مصوب کرد که از فردا دوشنبه ۲۵ مرداد ماه سال جاری تا ۳۰ مرداد ماه ادامه خواهد داشت و ظرفیت استفاده از ناوگان هوایی، دریایی و زمینی به یک سوم کاهش پیدا کرد.  

کد خبر: ۱۰۳٬۳۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha