۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳
خشکسالی، خراسان شمالی را با کمبود چغندرقند مواجه کرد
رئیس کارخانه قند شیروان:

خشکسالی، خراسان شمالی را با کمبود چغندرقند مواجه کرد

بجنورد- به گفته کاظمیان رئیس کارخانه قند شیروان شرایط اقلیمی، استان خراسان شمالی را با کمبود چغندرقند مواجه کرد و باید برای تکمیل ظرفیت این محصول تولیدی را از استان‌های دیگر جذب کنیم.

هادی کاظمیان در گفتگو با بازار، با بیان اینکه خشکسالی امسال تأثیر مستقیمی در میزان تولید این محصول داشته است اظهار داشت: در خراسان بزرگ رقابت برای جذب چغندر بسیار زیاد است و از آنجایی که به دلیل شرایط اقلیمی با علت کمبود چغندر در استان مواجه هستیم مجبوریم برای تکمیل ظرفیت، محصول تولیدی چغندر استان‌های دیگر  از جمله خراسان بزرگ، آذربایجان، سمنان و گلستان نیز خریداری کنیم.

وی در خصوص میزان جذب چغندر در سال جاری افزود: چغندرقند یک محصول کشاورزی با تعداد رقبای بسیار بالاست و مانند بقیه تولیدات در کارخانه‌های دیگر نیست چراکه تحت تأثیر شرایط اقلیمی قرار می‌گیرد برای نمونه خشکسالی امسال تأثیر مستقیمی در میزان تولید این محصول در سطح کشور داشته است به همین دلیل نمی‌توان اعداد و ارقام ثابتی در خصوص مقدار تولید و عرضه ارائه کرد.

رئیس کارخانه قند شیروان ادامه داد: در سال جاری برای نخستین بار تجربه بهره‌برداری کشت پاییزه این محصول را داشتیم که خوشبختانه بالغ‌بر ۷۰ هزار تن چغندر به‌صورت ناخالص در این فصل جذب کردیم. این تجربه موفق تلنگری در ما ایجاد کرد که بتوانیم با برنامه‌ریزی صحیح حدود ۲۰۰ هزار تن چغندر در پاییز جذب داشته باشیم که با این اقدام عملاً بیش از ۷۰ درصد ظرفیت کارخانه که سالانه برای ۴۵۰ هزار تن چغندر طراحی‌شده است اجرایی می‌شود.

کاظمیان تصریح کرد: بیشترین میزان جذب چغندر در سال ۱۳۹۸ با بیش از ۳۰۰ هزار تن و همچنین سال گذشته با ۲۰۰ هزار تن بوده است.

کد خبر: ۱۰۳٬۲۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha