۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۶
کالاهای دارویی مرتبط با کرونا حتی یک روز هم نباید در گمرک معطل شوند
معاون فنی و امورگمرکی گمرک ایران:

کالاهای دارویی مرتبط با کرونا حتی یک روز هم نباید در گمرک معطل شوند

معاون فنی گمرک ایران گفت: از امروز داروهای مرتبط با کرونا مانند واکسن به صورت یکسره از پای پرواز حمل و ترخیص خواهد شد و مراحل اداری ترخیص کالا پس از رسیدن آن به دست مراکز مورد نظر انجام می‌گیرد.

به گزارش بازار، مهرداد جمال ارونقی در حاشیه بازدید معاونین دادستان تهران از انبارها و سردخانه‌های گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) افزود: امروز چندین تصمیم اتخاذ شد که یکی از آن‌ها، ترخیص هرچه سریع‌تر داروها و مواد اولیه دارویی مرتبط با کرونا تا پایان ساعات امروز و حمل یکسره آن‌ها از پای پرواز مانند واکسن کروناست.

مهرداد جمال ارونقی گفت: از این به بعد داروهای مرتبط با کرونا و مواد اولیه مورد نیاز در این زمینه مانند واکسن به صورت یکسره از پای پرواز حمل و ترخیص خواهد شد و مراحل اداری ترخیص کالا پس از رسیدن آن به دست مراکز مورد نظر مانند بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها و ... انجام می‌گیرد.

وی افزود: از دیگر تصمیمات مهم امروز این بود که تا پایان هفته تکلیف همه اقلام دارویی (به غیر از کرونا) موجود در سردخانه‌های گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) روشن شود و تا شنبه هفته آینده آمار و ارقام مرتبط با همه کالاهای مرتبط با حوزه دارو استخراج و موانع ترخیص آن برطرف گردد.

وی ادامه داد: از سویی دیگر کالاهای فراوانی به غیر از ملزومات بهداشتی و درمانی ماه‌هاست در گمرک باقی مانده که دادستانی دستور داد تکلیف آن‌ها هم طی یک ماه مشخص شود و به ویژه در حوزه کرونا حتی یک روز هم نباید دارو در گمرک باقی بماند چرا که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و کادر درمانی به آن نیاز دارد.

وی تاکید کرد: بنابراین تصمیم گرفتیم تا دیگر هیچ دارویی به ویژه در حوزه کرونا در انبارهای گمرک تخلیه نشود و همه آن‌ها از پای پرواز به صورت حمل یکسره ترخیص شود، ضمن اینکه همه صاحبان کالا از این به بعد می‌بایست در هنگام وارد شدن داروها و مواد اولیه دارویی مرتبط با کرونا در پای پرواز حضور داشته باشند و نسبت به ترخیص کالای خود در همان لحظه اقدام کنند.

کد خبر: ۱۰۳٬۲۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha