۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۶
چین امسال ۲ میلیارد دوز واکسن صادر می‌کند
وال استریت ژورنال نوشت؛

چین امسال ۲ میلیارد دوز واکسن صادر می‌کند

چین قصد دارد امسال دو میلیارد دوز واکسن کرونا صادر کند.

به گزارش بازار، وال استریت ژونال در پایگاه اینترنتی خود نوشت: دولت چین قول داده است واکسن بیشتری برای حفاظت در برابر کرونا در اختیار کشورهای دیگر قرار داده است. این کشور قصد دارد امسال دو میلیارد (دوز) واکسن صادر کنند و همچنین خواستار همکاری بین المللی بیشتر در این خصوص با توجه به شیوع سویه دلتا شده است.

این قول را که شی جینپینگ، رئیس جمهور چین پنجشنبه داد، مبتنی بر تلاش بین المللی این کشور است که به گفته پکن تاکنون شامل توزیع ۷۷۰ میلیون دوز واکسن در کشورهای دیگر بوده است.

رئیس جمهور چین واکسن‌ها را اقلامی عمومی خواند و گفت تمرکز اولیه معطوف به کشورهای در حال توسعه خواهد بود. وی همچنین اختصاص ۱۰۰ میلیون دلار دیگر را به برنامه توزیع واکسن کوواکس که متعلق به سازمان جهانی بهداشت است، اعلام کرد.

دیپلماسی مبتنی بر فروش و اعطای واکسن، مبنای پاسخ چین به کرونا از زمان شیوع این بیماری از مرکز چین در اوایل سال ۲۰۲۰ بوده است. سازمان جهانی بهداشت به تازگی اعلام کرد بیش از ۲۰۰ میلیون نفر تاکنون در سراسر جهان به این ویروس آلوده شده اند. این سازمان از کشورهای ثروتمند خواست قبل از اینکه واکسن لازم برای تزریق نوبت اول واکسن کرونا در اختیار کشورهای بیشتری قرار گیرد، از زدن واکسن نوبت سوم (مکمل) به شهروندانشان صرف نظر کنند.

کد خبر: ۱۰۳٬۱۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha