بخش بزرگی از موانع با اجرای قانون بهبود محیط کسب‌وکار رفع می‌شود
رئیس اتاق همدان:

بخش بزرگی از موانع با اجرای قانون بهبود محیط کسب‌وکار رفع می‌شود

زبردست، رئیس اتاق همدان می‌گوید: با اجرای دقیق قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار، بخش بزرگی از موانع پیش روی فعالان اقتصادی مرتفع خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی همدان با مجمع نمایندگان استان همدان دیدار و گفت‌وگو کرد. علی‌اصغر زبردست در این نشست با اشاره به اهم فعالیت‌ها و اقدامات اتاق همدان در اعتلای جایگاه بخش خصوصی استان، گفت: اکنون مهم‌ترین مسائل و مشکلات فعالین اقتصادی استان در هشت کمیسیون تخصصی اتاق همدان موردبحث و بررسی قرار می‌گیرد و مسائل در راستای تسهیل و رفع موانع مورد پیگیری واقع می‌شود.

او افزود: با تلاش‌های صورت گرفته تاکنون ۲۳ تشکل اقتصادی در اتاق همدان تأسیس شده که این انجمن‌ها ظرفیت بسیار مثبت و وسیعی در راستای توجه و آشنایی نمایندگان مجلس با موانع پیش روی فعالین بخش خصوصی است.

 زبردست در ادامه تصریح کرد: با توجه با شرایط حال حاضر لزوم توجه و اجرای دقیق قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار روزبه‌روز بیشتر احساس می‌شود و اگر این قانون به‌طور کامل در کشور اجرایی شود بخش اعظمی از موانع پیش روی فعالان اقتصادی مرتفع خواهد شد.

زبردست با اشاره به موضوع اصلاح قانون اتاق‌های بازرگانی که اخیراً در صحن علنی مجلس مطرح شده، اظهار کرد: دولتی کردن اتاق‌ها به‌عنوان نمایندگان بخش خصوصی کشور کاملاً با مبنای اصل ۴۴ قانون اساسی و همچنین بندهایی از قانون پنجم و ششم توسعه کشور مغایر است.

رئیس اتاق همدان افزود: در صورت تغییر ماهیت اتاق به موسسه عمومی غیردولتی و تبدیل شدن اتاق به دستگاه اجرایی، رغبتی برای بخش خصوصی واقعی کشور برای مشارکت در اداره امور کشور باقی نمی‌ماند.

او دراین‌باره افزود: بی‌تردید طرح اصلاح قانون اتاق بازرگانی از جامعیت کافی برخوردار نبوده و درعین‌حال استقلال پارلمان بخش خصوصی را تضعیف می‌کند کما اینکه تغییرات موردنظر این طرح از منظر بین‌المللی نیز برای اتاق چالش زا خواهد بود.

در پایان این نشست که با حضور همه نمایندگان مردم همدان در مجلس برگزار گردید، مقرر شد تمهیداتی جهت تعامل مستمر و اثربخش مجمع نمایندگان با اتاق همدان اندیشیده شود تا مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی استان همواره به‌صورت دقیق و شفاف به سمع و نظر اعضا مجمع رسانده شود.

کد خبر: ۱۰۳٬۱۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha