انجام تمام خدمات پرکاربرد الکترونیکی بدون نیاز حضوری
وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح کرد

انجام تمام خدمات پرکاربرد الکترونیکی بدون نیاز حضوری

وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تا چهار سال اینده تمام خدمات پرکاربرد الکترونیکی را به موبایل‌ها و تبلت‌ها و خانه‌ها میبریم که انشاء‌الله نیاز به مراجعه حضوری نباشد.

­به گزارش بازار، عیسی زارع‌پور وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات شب گذشته با حضور در جمع اعضای فراکسیون راهبردی مجلس به تشریح برنامه‌ها و سوابق کاری خود پرداخت.

وی در ابتدا به مواردی از سوابق علمی و تحصیلی خود اشاره کرد و سپس روند کاری خود طی ۱۵ گذشته و مسئولیت‌هایی که برعهده داشته به ویژه در حوزه فضای مجازی و خدمات الکترونیکی را ذکر کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به الکترونکی کردن مجوزهای مهم از جمله مجوز کتاب، اقدامات حمایتی در جهت تقویت شرکت‌های تولید محتوا و جشنواره‌های رسانه‌های دیجیتال در دوران حضور در وزارت ارشاد دولت دهم اشاره کرد که در نتیجه این تلاش‌ها در سال ۱۳۸۹ و در جشنواره شهید رجایی به عنوان مدیر نمونه جوان کشوری انتخاب شده است.

زارع‌پور در خصوص همکاری با حجت‌الاسلام رئیسی نیز، گفت: از اسفند سال ۹۸ به دعوت آیت‌الله رئیسی به قوه قضائیه رفتم. از جمله کارهایی که در قوه قضائیه انجام دادم با توجه به اینکه مصادف با کرونا شده بود، راه‌اندازی سامانه‌هایی در راستای تسهیل دسترسی مردم به خدمات قضایی است که در نتیجه آن بیش از ۵ میلیون مراجعه مردم به قوه قضائیه کاهش دادیم و اکنون وکلا و کارشناسان رسمی و ... نیازی به حضور ندارند و به صورت آنلاین می‌توانند کارهای خود را انجام دهند.

وی افزود: اقدام دیگر ما راه‌اندازی دادگاه‌های آنلاین بود که در تمام کشور راه‌اندازی شد و از طریف آن بیش از ۲۰۰ هزار دادگاه و نزدیک ۵۰ عدد با خارج از کشور برگزارشده است. همچنین ما هم درخواست و هم دریافت گواهی عدم سوءپیشینه را الکترونیکی کردیم. همچنین اکنون می‌توانند که درخواست بدهند تا به صورت الکترونیکی به هر مجموعه‌ای که نیاز دارند ارسال شود.

زارع‌پور در ادامه بیان کرد: ما در این مدت استعلامات را الکترونیکی کردیم، یکی از آن‌ها که بسیار در حوزه قضایی دارای اهمیت است و راه‌اندازی آن یک تحول بزرگ محسوب می‌شود سامانه استعلام اموال در اجرایی احکام است. در نتیجه تمامی این اقدامات که عرض کردم ما توانستیم علیرغم اینکه مراجعات افزایش پیدا کرده بود، در سال گذشته موفق شدیم زمان رسیدگی را ۱۰ درصد کاهش دادیم.

وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بنده تلاشم این بود که دانش و تخصصی را که در دانشگاه آموختم برای حل مشکلات مردم و حل نیازمندی‌های کشور کاربردی کنم. فضای مجازی و حوزه فناوری اطلاعات ظرفیت بی‌نظیری دارد برای حل مشکلات کشور، اشتغالزایی و حل مشکلات فرهنگی به اعتقاد من فضای مجازی یک ظرفیت است و می‌توانیم فرهنگ ایرانی اسلامی را به شکل شایسته‌ای در جهان منتشر کنیم. من در این حوزه برنامه‌های متعددی را پیش بینی کردم که در ۸ سرفصل خدمت شما نمایندگان محترم ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: امروزه مشاهده می‌کنید که فضای مجازی تبدیل به ابزاری شده که همه کارهای روزمره زندگی مردم به آن گره خورده است از آموزش گرفته تا امنیت فرهنگ و ... همه چیز در همین فضا است و به اعتقاد من یکی از مهمترین وزارتخانه‌های دولت وزارت فناوری اطلاعات است. در دولت گذشته نگاه فقط این بود که وزارت فقط کابل وسیم می‌کشد و زیرساخت آماده می‌کند، اما من اعتقادم این است که باید پیشران تحول دیجیتال یک نفر باشد که تحصیلات، دانش و تخصص این حوزه را داشته باشد و آن کسی نیست جز وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات.

چشم انداز این است که ما حداکثر استفاده را باید بکنیم برای توسعه ضمن اینکه باید ملاحظات به ویژه در حوزه امنیت را رعایت کنیم.

زارع‌پور در پایان خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که ما داریم ناشی از اقدامات پایه‌ای است که متاسفانه در این فضا صورت نگرفته و از سوی دیگر فرهنگسازی نکردیم و مردم را بی پناه در این حوزه رها کردیم. اگر توجه کافی به این حوزه بشود ما می‌توانیم حداقل ۱۰ درصد از تولید ناخالص داخلی مان را که اکنون روی ۴-۵ درصد است مبتنی بر اقتصاد دیجیتال رقم بزنیم. با تجربه‌ای که در این سال‌ها آموختم ان‌شاءالله طی ۴ سال کاری خواهیم کرد که تمام خدمات پرکاربرد الکترونیکی را به موبایل‌ها و تبلت‌ها و خانه‌ها ببریم که ان‌شاء‌الله نیاز به مراجعه حضوری نباشد.

کد خبر: ۱۰۳٬۰۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha