۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۷
مذاکرات جدی داخلی و بین المللی برای طرح تجارت مرزنشینان| اصل قاچاق، در برخی وزارت خانه ها رخ می دهد
رئیس فراکسیون مرزنشینان مجلس در گفت وگو با بازار:

مذاکرات جدی داخلی و بین المللی برای طرح تجارت مرزنشینان| اصل قاچاق، در برخی وزارت خانه ها رخ می دهد

مالکی رئیس فراکسیون مرزنشینان مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بخواهیم هر معبر تجاری را بازگشایی کنیم حداقل باید از ۲۰ دستگاه در این زمینه نظرخواهی کنیم و این اقدام درستی نیست.

فداحسین مالکی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به طرح تجارت مرزنشینان در مجلس و ضرورت پیگیری آن گفت: تلاش فراکسیون مرزنشینان از همان ابتدای تشکیل این فراکسیون این بوده که این طرح قانونی شود تا ما در زمینه تجارت مرزنشینان مشکلات را برطرف کنیم.

وی افزود: ما اگر داد و ستد از مسیر مرزها را قانونی کنیم دیگر قاچاقی به وجود نمی آید لذا این برای ما زیبنده نیست که برخی اتفاقات در زمینه قاچاق در کردستان و سیستان و بلوچستان رخ می‌دهد.

مالکی با بیان اینکه ما باید نگاهمان را به موضوع قاچاق در برخی مرزها تغییر دهیم، اظهار داشت: دولت سیزدهم باید نگاهش را به این مسئله تغییر دهد چراکه قاچاق در مرزها رخ نمی‌دهد لذا آن بنده خدایی که دو توپ پارچه و یا یک یخچال را بر کول خود گذاشته و به کشور می‌آورد، قاچاقچی نیست و قاچاق در جاهایی است که ما باید جلوی آن را سد کنیم که بیشتر هم در برخی وزارتخانه‌ها رخ می‌دهد.

 این نماینده مجلس ادامه داد: از این بابت انتظار ما بر این است که طرح تجارت مرزنشینان قانونی شود تا انشاءالله بتوانیم داد و ستدها در مرزها را رونق دهیم.

رئیس فراکسیون مرزنشینان مجلس بیان داشت: در این طرح در زمینه فعالیت کولبران تدابیری اندیشیده شده است و همچنین در زمینه روان سازی معابر تجاری پیش‌بینی‌هایی شده است لذا در حال حاضر اگر بخواهیم هر معبر تجاری را بازگشایی کنیم حداقل باید از  ۲۰ دستگاه در این زمینه نظرخواهی کنیم و این اقدام درستی نیست.

 وی با اشاره به اینکه ما باید با کشورهای همسایه مراودات تجاری و اقتصادی داشته باشیم، گفت: تاکنون با سفرای کشورهای زیادی جلسه برگزار کردیم چرا که این جلسات برای تبادل نظرات در زمینه رفع مشکلات بسیار حائز اهمیت است.

این نماینده مجلس بیان داشت : بنده تاکنون جلساتی را با سفیر عراق و پاکستان داشته و به زودی هم با سفیر ترکمنستان جلسه خواهم داشت تا روان‌سازی مرزها مدنظر قرار گیرد.

 وی تاکید کرد: با اجرای این طرح به دنبال این هستیم تا یکسری تغییرات در شعاع مرزی اعمال شود، همچنین به برخی استانها به مانند اردبیل موقعیت‌های مرزی داده شود.

رئیس فراکسیون مرزنشینان مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در صورت قانونی شدن این طرح ما شاهد توسعه اقتصادی مرزها خواهیم بود و خودتحریمی شکسته خواهد شد چرا که بدبختی ما تحریم آمریکا نیست و بدبختی ما ریشه در خود تحریمی دارد؛ همه چیز قفل شده است و  قفل این مسئله باید شکسته شود.

کد خبر: ۱۰۳٬۰۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha