۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷
افزایش ۱۰۰درصدی ساخت قطعات نیروگاهی با استفاده از ظرفیت داخلی
در نیروگاه شهید رجایی قزوین محقق شد؛

افزایش ۱۰۰درصدی ساخت قطعات نیروگاهی با استفاده از ظرفیت داخلی

قزوین- مدیر اموربازرگانی نیروگاه شهید رجایی قزوین گفت: ساخت قطعات واحدهای نیروگاه شهید رجایی در ۴ ماهه امسال با بهره گیری از توان متخصصان داخلی، به میزان ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی نیروگاه شهید رجایی قزوین، مهران پوررمضان خاطرنشان کرد: در پی اعلام نیاز به قطعات و تجهیزات کاربردی در واحدهای سیزده گانه این نیروگاه با هدف تامین برق پایدار، متخصصان اداره ساخت داخل این شرکت، توانستند در چهار ماهه امسال، با نقشه برداری و طراحی ۲۰۰ نوع قطعه و تجهیزات مورد نیاز، تعداد یکهزار و ۸۲ قطعه را ساخته و تحویل انبار مرکزی نیروگاه نمایند.

وی یادآورشد: چرخ دنده های گیربکس واحد های گازی، سیل های زغالی مکانیکال سیل واحدهای گازی و بخاری، سیل استریپ های  توربین بخار، اِند سیل ترانزیشن واحد های گازی، اورینگ های برج های خنک کننده اصلی و...، قطعات مورد نیازی بود که طراحی و تهیه نقشه های فنی آن در داخل نیروگاه و از سوی متخصصان اداره ساخت داخل شرکت انجام و توسط سازندگان داخلی، ساخته و در واحدهای نیروگاه به بهره برداری رسیده است.

به گفته مدیر امور بازرگانی نیروگاه شهید رجایی قزوین ، فعالیت های اداره ساخت داخل نیروگاه شهید رجایی، با بهره گیری از توان و دانش متخصصان داخلی و با هدف تامین برق پایدار انجام می شود.

مدیر نیروگاه شهید رجایی قزوین گفت: نیروگاه‌های برق همواره جزو مراکز حساس‌ و استراتژیکی کشورها به شمار رفته و به لحاظ اقتصادی و سیاسی نیز از شریان‌های حیاتی محسوب می‌شوند که حراست و حفاظت از آنها به جهت تولید پایدار برق برای دولت‌ها مساله‌ای استراتژیک و مهم به شمار می‌رود.

کد خبر: ۱۰۲٬۹۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha