۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
مرغ‌های اصفهان برچسب پستی می‌خورند/کمبود تولید نداریم
در گفت‌وگو با بازار؛

مرغ‌های اصفهان برچسب پستی می‌خورند/کمبود تولید نداریم

اصفهان- جعفریان، رئیس اتحادیه مرغداران اصفهان گفت: برچسب پستی برای ساماندهی توزیع مرغ در بازاراصفهان و خارج از استان در دستور کار قرار گرفته و تا سه روز آینده اجرا می‌شود.

فرهاد جعفریان در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به وضعیت تولید مرغ در استان اصفهان اظهار داشت: شهروندان باید توجه داشته باشند که کمبود مرغ در بازار اصفهان نداریم.

وی افزود: شب گذشته ۷۰۲ تن مرغ زنده در سامانه رهتاب برای کشتار از سوی مرغداری‌ها اعلام شده است.

رئیس اتحادیه مرغداران اصفهان با بیان اینکه از این میزان مرغ زنده حدود ۵۲۰ تن مرغ خوراکی تامین می‌شود، ابراز داشت: برای ما دردآور است که علی رغم تولید مناسب و مازاد نیاز استان همچنان شهروندان از کمبود مرغ در بازار گلایه دارند.

وی با بیان اینکه قیمت مصوب مرغ در بازار اصفهان ۲۵ هزار و ۹۰۰ تومان برآورد شده است، تصریح کرد: سازمان صمت به همین قیمت باید آن را در بازار عرضه کند.

شاهد افزایش قیمت مرغ در بازار برخلاف نرخ مصوب هستیم
جعفریان با بیان اینکه شاهد افزایش قیمت مرغ در بازار برخلاف نرخ مصوب نیز هستیم، اضافه کرد: می‌توان گفت تنها مراکز فروشگاهی بزرگ و برخی از واحدهای صنفی مرغ را به نرخ مصوب به فروش می رسانند.

وی با اشاره به اینکه گلایه مرغداران خروج مرغ بسته بندی شده از استان و همچنین تبدیل آن به شنسیل و ... و فروش آن به قیمت بسیار زیاد و تا حدود کیلویی ۸۰ هزار تومان است، تصریح کرد: سازمان صمت باید هر چه زودتر نسبت به نظارت در این زمینه اقدام کند و در این زمینه بارها درخواست خود را اعلام کرده‌ایم.

رئیس اتحادیه مرغداران اصفهان ورود پست به توزیع مرغ را نیز از اتفاقات جدید در این بازار اعلام کرد و گفت: برای اینکه بدانیم مرغ‌ها به کجا می‌روند برچسب پستی به آنها زده می‌شود.

لزوم تامین نهاده‌های طیور در اصفهان
وی در ادامه به لزوم تامین نهاده‌های طیور اشاره کرد و ابراز داشت: اگرنهاده‌های دامی با نرخ مصوب به دست مرغداران برسد، قیمت مرغ در بازار ثابت خواهد ماند و در غیر این صورت نرخ مرغ افزایش خواهد یافت.

جعفریان ادامه داد: واردکنندگان عمده نهاده‌های دامی از عدم تخصیص ارز مورد نیازشان برای واردات نهاده‌های دامی گلایه دارند و از آن سو مسئولان می‌گویند بیش از دو و نیم میلیون تن نهاده‌دامی در انبارهای گمرک جمهوری اسلامی ایران رسوب کرده است. چرا این حجم از نهاده‌های دامی که در گمرک وجود دارد آزاد نمی‌شود؟

کد خبر: ۱۰۲٬۹۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha