۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹
اقدام کره جنوبی در منطوط کردن آزادی پول های بلوکه شده به حل برجام خلاف موازین بین المللی است
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

اقدام کره جنوبی در منطوط کردن آزادی پول های بلوکه شده به حل برجام خلاف موازین بین المللی است

عضو کمیسیون امنیت ملی معتقد است اقدام کره جنوبی در منوط کردن آزادی پول ای بلوکه شده به حل برجام خلاف موازین بین المللی است و موجب تخریب وجه این کشور نزد ایرانی ها خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، جلیل رحیمی جهان آبادی با اعلام این مطلب گفت: کره جنوبی یکی از کشور هایی بوده که پس از پیروزی انقلاب اسلامی روابط سیاسی و اقتصادی نزدیکی با ایران داشته به خصوص پس از پایان جنگ تحمیلی در بحث بازسازی و فعالیت های اقتصادی این کشور نقش مهمی داشته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: در جامعه چشم انداز مثبتی نسبت به روابط با کره جنوبی وجود دارد و همچنان این نگاه مثبت خواهد ماند درصورتی که منافع ایران را تامین کنند.

وی افزود:کره ای ها بر اساس تصمیمی غیر عاقلانه وخلاف موازین بین المللی بازپرداخت طلب ایران را منوط به حل چالش های کشورمان با آمریکایی ها مانند برجام، تحریم ها و مسائلی کرده که شاید هیچوقت حل نشوند. این موضوع می تواند بیش از ایران به منافع کره جنوبی و ذهنیت افکار عمومی مردم منطقه نسبت به این کشور آسیب بزند و آن ها از بازار ۸۰ میلیونی ایران محروم شوند.

وی ابراز کرد: کره ای ها باید این نکته را در نظر داشته باشندکه بازار اقتصادی ایران که روبه رشد است، دوره تحریم ها، فشارها و چالش ها می گذرد اما رفتار آن ها در دوران تحریم ایران از حافظه ایرانی ها پاک نخواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی عنوان کرد: اگر به تاریخ نگاه کنیم در مقطعی که ایران بخاطر مبارزه با انگلیس بر سر ملی شدن صنعت نفت، نیازمند طلا بود روس ها مانع دسترسی کشورمان به این منابع شدند که این اتفاق لکه سیاهی در تاریخ روابط ایران و روسیه باقی ماند.

وی تاکید کرد: کره جنوبی در حال آسیب زدن به منافع بلند مدت خود است و چهره خود را بخاطر پیوند زدن آزادسازی پول ایران به برجام تخریب می کند.

رحیمی جهان آبادی یادآور شد: این اقدام کره جنوبی خلاف موازین بین المللی است و اقتصاد کره جنوبی آسیبی خواهد خورد که در کوتاه مدت قابل جبران نخواهد بود.

کد خبر: ۱۰۲٬۹۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha