۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸
 سهم ایران از بازار ۱۰۰۰ میلیارد دلاری اوراسیا یک درصد است
رئیس اتاق بازرگانی مازندران:

سهم ایران از بازار ۱۰۰۰ میلیارد دلاری اوراسیا یک درصد است

ساری - رئیس اتاق بازرگانی مازندران، سهم ایران از بازار بیش از هزار میلیارد دلاری اقتصادی اوراسیا را زیر یک درصد اعلام کرد.

 به گزارش خبرنگار بازار، عبدالله مهاجر صبح شنبه در همایش آشنایی با فرصت ها و الزامات توسعه روابط اقتصادی ایران با کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا در ساری با اشاره به جمعیت ۲۰ میلیونی و بازار اقتصادی هزار میلیارد دلاری کشورهای عضو اتحادیه ارواسیا گفت: سهم ایران در این بازار در حال حاضر کمتر از یک درصد است.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از بخش خصوصی برای توسعه صادرات به کشورهای اوراسیا یادآور شد: سال ها منتظر احالق به اتحادیه اقتصادی اوراسیا بودیم و اکنون باید موانع توسعه صادرات به این کشورها را حل کنیم.

وی با اشاره به اینکه مازندران ظرفیت فراستانی دارد و در صورت مهیا شدن شرایط و حمایت های دولت می تواند فرایند صادرات به کشورهای اوراسیا را توسعه دهد گفت: بخش دولتی باید برای نقش آفرینی بیشتر بخش خصوصی حمایت های لازم را داشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به ظرفیت های بالای صادراتی و اقتصادی در اوراسیا اظهار داشت: با کاهش تعرفه های برخی کالاها می توان از فرصت ها برای توسعه صادرات به کشورهای منطقه بهره گیریم کنیم.

امسال ۱۵۵ میلیون دلار کالا از مازندران صادر شده است.

کد خبر: ۱٬۰۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha