۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱
هفته طلایی بورس مازندران| معامله ۲۰۰ میلیون سهام
بازار پیگیری کرد؛

هفته طلایی بورس مازندران| معامله ۲۰۰ میلیون سهام

ساری- حجم معاملات ۲۰۰ میلیون فقره ای هفته ای طلایی را در تالار شیشه ای مازندران رقم زد.

به گزارش خبرنگار بازار، رکورد معاملات در بورس مازندران شکسته شد و پس از گذشته دو سال وارد کانال ۲۰۰ میلیون فقره ای شد.

طی ماه گذشته بورس مازندران رکورد ثبت بیش از ۲۲۰ میلیون فقره معاملات را شکست و در هفته جاری این رکورد زنی تداوم یافت و بیش از ۲۱۳ میلیون سهام در بورس معامله شد.

علی جعفری مدیر بورس منطقه ای مازندران در گفتگو با خبرنگار بازار حجم معاملات هفته جاری در بورس استان را ۲۱۳ میلیون و ۵۹۸ هزار و ۶۲۰ سهم به ارزش هزار و ۵۷۴ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: ارزش ریالی سهام خریداری شده ۷۸۹ میلیارد ریال و ارزش فروش سهام ۷۸۴ میلیارد ریال بوده است.

وی با بیان اینکه در هفته جاری سهام شرکت های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، بیمه دانا، سرمایه گذاری نفت و گاز، پتروشیمی تامین و فارابی بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند، افزود: ۵۱ درصد از کل سهام مبادله شده مربوط به خرید و ۴۹ درصد مربوط به فروش سهام بوده است.

در حالی بیش از ۲۱۳ میلیون معامله در بورس مازندران ثبت شد که شاخص قیمت نیز با ۷۸ هزار و ۵۴۵ واحد افزایش نسبت به هفته قبل به یک میلیون و ۴۸۴ هزار و ۵۸۵ واحد رسید.

به گزارش بازار، در هفته سوم تیرماه نیز  ۲۲۷ میلیون و ۳۵۹ هزار و و ۶۳۹ سهم به مبلغ بیش از دو هزار و ۷۷ میلیارد ریال در بورس استان معامله شده بود و ارزش ریالی سهام خریداری شده ۶۳۳ میلیارد ریال و ارزش فروش سهام هزار و ۴۴۳ میلیارد ریال بوده است، با تداوم سبزنشینی در بازار بورس، امیدها به تالار شیشه ای بیشتر شده است.

کد خبر: ۱۰۲٬۸۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha