۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۳
۳۰ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی پیش بینی نشده است| بسیاری از پایه های مالیاتی اخذ نمی شود
قاضی زاده هاشمی در گفت و گو با بازار:

۳۰ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی پیش بینی نشده است| بسیاری از پایه های مالیاتی اخذ نمی شود

قاضی زاده هاشمی نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس گفت: بسیاری از پایه های مالیاتی ما در کشور اخذ نمی شود لذا در حال حاضر ما شاهد فرار مالیاتی و معافیت های مالیاتی هستیم که کارها را دشوار کرده است.

سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به چگونگی جبران کسری بودجه سالیانه اظهارداشت: اصلاح ساختاری بودجه که مقام معظم رهبری آن را مطرح کردند ناظر بر واقعی کردن بودجه بود و این بدین معناست که بخش درآمدی بودجه و آن مولفه های اساسی آن به عنوان مثال مالیات، عوارض، فروش دارایی ها و فروش نفت واقعی شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه متاسفانه بسیاری از پایه های مالیاتی ما در کشور اخذ نمی شود، تصریح کرد: در حال حاضر ما شاهد فرار مالیاتی و معافیت های مالیاتی هستیم که کارها را دشوار کرده است.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه از سویی دیگر درآمدهای نفتی ما درآمدهای متقنی نیست، بیان داشت: همچنین درآمدهای معدنی ما و همچنین حقوق مالکانه ای که از معادن داریم به خوبی استیفا نمی‌شود و البته ما در زمینه فروش دارایی های دولت هم همین مشکل را داریم و در این بخش هم منابع استیفا نمی شود.

این نماینده مجلس بیان داشت: از سویی دیگر ما شاهد هزینه های بی حد و حصر  و افزاینده دولت هستیم لذا وقتی ما از یک سال تا سال دیگر شاهد رشد هزینه ها تا میزان ۴۰ درصد باشیم این خود مزید بر علت خواهد شد، بنابراین مجموع این موارد باید اصلاح شود.

قاضی زاده هاشمی بیان داشت: یکی از دوستان ما در این بخش محاسبه ای داشته و اذعان داشت که ما هم اکنون با همین مولفه های مالیاتی می توانستیم ۳۰ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی اخذ کنیم که این مسئله پیش بینی نشده بود  لذا این منابع می توانست بخشی از کسری بودجه را جبران کند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: بنابراین پرداختن به کسری بودجه به سرعت قابل برنامه ریز هست اما شاید چند سالی طول بکشد که این شکاف ها کاسته شود و بودجه به لحاظ ساختاری اصلاح شود.

کد خبر: ۱۰۲٬۷۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha