۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۴
مهار و هدایت نقدینگی نیازمند یک مهندسی بزرگ است؛ می توانیم طرح بدهیم
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با بازار:

مهار و هدایت نقدینگی نیازمند یک مهندسی بزرگ است؛ می توانیم طرح بدهیم

زنگنه عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: مهار نقدینگی و هدایت آن نیازمند یک اقدام مهندسی بزرگ است؛ هم نظام بانکی و هم مشارکت عمومی باید در این موضوع مدنظر قرار گیرد.

محسن زنگنه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با بیان اینکه دولت آتی باید جلوی رشد نقدینگی را در کشور بگیرد، اظهارداشت: این مهم از طریق انظباط دولت و کاهش برداشت ها از بانک مرکزی و منظبط کردن بانک های خصوصی اتفاق می افتد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه متاسفانه نقدینگی خود را باز تولید می کند، اظهارداشت: اقدام دیگری که باید در راستای مهار نقدینگی داشته باشیم این است که باید حجم نقدینگی را به حوزه هایی اعم از تولید و طرح ها و پروژه ها منتقل کنیم.

زنگنه با بیان اینکه مهار نقدینگی و هدایت آن نیازمند یک اقدام مهندسی بزرگ است، بیان داشت: هم نظام بانکی و هم مشارکت عمومی باید در این موضوع مدنظر قرار گیرد. اخیرا یک لایحه مشارکت عمومی به مجلس و کمیسیون عمران ارائه شده است لذا ما اقداماتی شبیه به این لایحه را باید داشته باشیم تا بتوانیم نقدینگی را به سمت تولید سوق دهیم.

این نماینده مجلس اظهارداشت: البته نقدینگی به خودی خود امر بدی نیست؛ اینکه ما سالی ۲ هزار هزار میلیارد تولید نقدینگی داشته باشیم و درکنار این مسئله تولید ناخالص داخلی افزایش پیدا کند اتفاق خیلی خوبی است اما مشکل ما این است که نقدینگی رو به افزایش است و اما رشد تولید ما صفر.

زنگنه با بیان اینکه ما در حال حاضر می توانیم جلوی رشد نقدینگی را بگیریم، اظهارداشت: از سویی دیگر هم ما باید تولید را زیاد کنیم و این نقدینگی را به سمت تولید بیاوریم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس می تواند در راستای مهار نقدینگی طرحی تدوین کرده و برای این مهم چاره اندیشی کند.

کد خبر: ۱۰۲٬۷۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha