۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۱
ادغام ۷ درخواست تحقیق و تفحص با محور مسائل بانکی
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد

ادغام ۷ درخواست تحقیق و تفحص با محور مسائل بانکی

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: هفت درخواست تحقیق و تفحص در رابطه با مباحث پولی و بانکی دریافت شده که کمیسیون اقتصادی تصمیم گرفت، این درخواست را با یکدیگر ادغام کرده و به صحن علنی مجلس ارسال کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، غلامرضا مرحبا در تشریح دستور کار نشست روز گذشته (۱۹ مرداد ماه) کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: دستور کار ابتدایی کمیسیون اقتصادی، بررسی طرح قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران بود. در همین راستا گزارشات مختلفی از سوی مسئولان مربوطه مطرح و مقرر شد پس از دریافت سایر گزارشات از ارکان بورس و دستگاه‌های مختلف، ظرف مدت یک هفته الی ۱۰ روز جمع بندی شده و در اولین جلسه با دستور کار عادی مورد بررسی قرار بگیرد.

وی افزود: دستور کار دیگر کمیسیون اقتصادی مجلس بررسی درخواست تحقیق و تفحص از شرکت سرمایه‌گذاری آتیه صبا بود که در جلسات قبل به تصویب رسیده و اعضای هیئت تحقیق و تفحص آن انتخاب شده بود. جلسات این هیئت به زودی برگزار و پس از انتخاب هیئت رئیسه مسیر خودش را طی خواهد کرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۷ درخواست تحقیق و تفحص از طرف نمایندگان در رابطه با مباحثی نظیر بانک مرکزی، وضعیت ارز و ... دریافت کردیم که موضوع مشابهی داشتند از این رو کمیسیون اقتصادی تصمیم گرفت، این درخواست را با یکدیگر ادغام کرده و سپس در قالب یک گزارش واحد به صحن علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی و تصمیم گیری توسط نمایندگان مجلس ارسال کند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: کمیسیون اقتصادی روزهای دوشنبه هر هفته نیز جلسه‌ای با دستور کار نظارتی مانند بررسی درخواست‌های اعمال ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس در خصوص استنکاف و عدم اجرای قوانین توسط دستگاه‌های دولتی دارد که بررسی تعدادی از آنها انجام شده و در حال طی کردن مسیر قانونی خودشان هستند.

کد خبر: ۱۰۲٬۷۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha