۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۸
چند طرح صنعتی در قم افتتاح شد/ رونمایی از کتاب هنرمندان موفق خوشه انگشتر
در آستانه روز ملی حمایت از صنایع کوچک؛

چند طرح صنعتی در قم افتتاح شد/ رونمایی از کتاب هنرمندان موفق خوشه انگشتر

قم- همزمان با روز ملی حمایت از صنایع کوچک با حضور معاون وزیر صمت و مسئولان استانی عملیات احداث چند طرح صنعتی در شهرک‌های صنعتی قم آغاز و تعدادی نیز به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار بازار، طی مراسمی که امروز سه‌شنبه در آستانه روز ملی حمایت از صنایع کوچک و با حضور علی رسولیان معاون وزیر و رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، بهرام سرمست استاندار قم و مسئولان اقتصادی استان در شهرک‌های صنعتی شکوهیه و ثامن الائمه(ع) قم برگزار شد، تعدادی واحد صنعتی و تولیدی در قم افتتاح و یا عملیات احداث آن‌ها آغاز شد.

افتتاح ۱۸ واحد کارگاهی مربوط به صنایع چوبی در ابتدای جاده گرمسار با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال و همچنین بهره‌برداری از فاز ۱۲ مجتمع‌های کارگاهی شهرک صنعتی شکوهیه شامل احداث ۱۲ واحد ویژه صنایع کوچک دانش بنیان با اعتبار ۷۲ میلیارد ریال از جمله برنامه‌های امروز معاون وزیر صمت در قم بود.

همچنین امروز ساختمان شماره ۲ آتش نشانی شهرک صنعتی شکوهیه به ارزش ۸۶ میلیارد ریال در فاز توسعه این شهرک رسماً آغاز به کار کرد و عملیات اجرایی فاز سوم شهرک صنعتی شکوهیه با هدف تأمین آب از طریق تصفیه پساب آب واحدهای صنعتی در راستای حمایت از صنایع آغاز شد.

چند طرح صنعتی در قم افتتاح شد/ رونمایی از کتاب هنرمندان موفق خوشه انگشتر

همچنین امروز عملیات اجرایی فاز توسعه ۱۰۹ هکتاری شهرک صنعتی شکوهیه با ۱۳۶ میلیارد تومان اعتبار طی مراسمی با حضور معاون وزیر صنعت و استاندار قم آغاز شد.

افتتاح پروژه‌های زیرساختی شهرک صنعتی ثامن الائمه(ع) قم شامل شبکه ۲۰ کیلوولت برق، شبکه توزیع گاز، آب، پیاده‌رو سازی به ارزش ۸۲ میلیارد ریال از دیگر برنامه‌های مسئولان صنعتی در قم بود که با هدف خدمت رسانی به واحدهای صنعتی به بهره‌برداری رسید.

استاندار قم و رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه برنامه‌های اقتصادی امروز خود در قم از کتاب کارآفرینان انگشتر رونمایی کردند.

چند طرح صنعتی در قم افتتاح شد/ رونمایی از کتاب هنرمندان موفق خوشه انگشتر

بهرام سرمست در این مراسم طی سخنانی با بیان اینکه اقدامات خوبی برای ایجاد بانک اطلاعاتی از فعالان در عرصه انگشترسازی و برندسازی در این زمینه انجام شده است، گفت: ثبت قم به عنوان شهر ملی انگشتر نقش مهمی در رسیدن به این هدف دارد.

وی بر حمایت از صنایع کوچک در قم تأکید کرد و گفت: صنایع کوچک موتور محرکه توسعه صنعت در کشور هستند که رفع مشکلات این واحدها و حمایت از کارآفرینان و صنعتگران در اولویت فعالیت مسئولان اقتصادی استان قرار دارد.

استاندار قم با بیان اینکه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی قم طی سال‌های اخیر توسعه خوبی یافته است، تصریح کرد: لازم است با اعطای مشوق‌ها و رفع موانع زمینه حضور سرمایه‌گذاران در قم فراهم شود تا چرخ توسعه در این استان با سرعت بیشتری به حرکت دربیاید.

چند طرح صنعتی در قم افتتاح شد/ رونمایی از کتاب هنرمندان موفق خوشه انگشتر

وی استفاده بهینه از منابع آب، بازچرخانی فاضلاب و استفاده از پساب صنعتی را در شهر کویری قم مورد تأکید قرار داد و افزود: شرایط اقلیمی قم اقتضا می‌کند در استفاده از آب مدیریتی دقیق داشته باشیم.

سرمست به احداث بزرگترین کارخانه تولید چادر مشکی در قم اشاره کرد و گفت: این پروژه با حمایت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در منطقه صنعتی شکوهیه ایجاد می‌شود که با ۱۵ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری علاوه بر تأمین نیاز کشور به این محصول زمینه اشتغال مناسبی را نیز در قم ایجاد می‌کند.

چند طرح صنعتی در قم افتتاح شد/ رونمایی از کتاب هنرمندان موفق خوشه انگشتر

وی قرار گرفتن شهرک‌های صنعتی قم در شعاع ۱۲۰ کیلیومتری پایتخت و استفاده از مزیت‌های آن را موجب تشویق سرمایه‌گذاران برای حضور در این استان دانست و اظهار داشت: کمبود زمین یکی از مشکلات اساسی در این زمینه بود که در قالب تفاهم‌نامه‌ای با ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) و تصویب ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بخشی از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی الحاق شد و شاید تا ۱۰ سال آینده صنعتگران قم مشکلی در این زمینه نداشته باشند.

کد خبر: ۱۰۲٬۷۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha