۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در طرح اقدام ملی مسکن زنجان انجام شد
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان:

۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در طرح اقدام ملی مسکن زنجان انجام شد

زنجان- مدیرکل راه و شهرسازی زنجان گفت: با اجرای طرح اقدام ملی تاکنون ۶۰۰ میلیارد تومان در صنعت ساختمان تزریق شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، مسعود بیات‌منش ظهر سه شنبه در آئین تجلیل از خبرنگاران در محل اداره راه و شهرسازی زنجان، در پاسخ به سوال خبرنگار بازار در خصوص بهسازی و نوسازی سکونت گاههای غیر رسمی در استان زنجان، گفت: در چهار شهر زنجان  یک هزار و ۱۰۰ هکتار بافت ناکارآمد شناسایی شده  است.

وی با بیان اینکه ۱۵ درصد مساحت استان در محدوده بافت فرسوده است، اظهار کرد: این مناطق به لحاظ کالبدی، زیردانگی و کمبود زیرساخت‌ها مشکل دارند و متاسفانه محلی برای آسیبهای اجتماعی هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی زنجان با بیان اینکه در زنجان هشت محله به‌عنوان سکونتگاه غیررسمی شناخته شده است، گفت: اسلام‌آباد و نجف‌آباد بزرگ‌ترین سکونت‌گاه‌های ناکارآمد زنجان هستند و ۹۰ درصد کل بافت‌های ناکارآمد را در بر می گیرد.  

بیات منش با بیان اینکه اسلام‌آباد مشکل سند دارد و باید با رفع این مشکل ریزدانه‌ها تجمیع شود، ابراز داشت: مساحت نجف‌آباد نیز ۸۰ هکتار است که بیش از ۲۵ هزار نفر در آن ساکن هستند و بنیاد مسکن مطالعات نوسازی و بهسازی این مناطق را انجام داده تا این منطقه ساماندهی شود.  

وی به موضوع ساماندهی بافت‌های فرسوده اشاره کرد و  یادآور شد: شیت بازار زنجان یکی از کالبدهای مهم در پروژه نوسازی بافت فرسوده است که تاکنون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ضوابط ساماندهی آن را تعیین نکرده و از دیروز تا سه ماه به آن‌ها مهلت داده شده تا ضوابط را ارائه دهند و در غیر این صورت شهرداری و راه و شهرسازی برای آن تصمیم‌گیری می کند.  

مدیرکل راه و شهرسازی زنجان تصریح کرد: تعریف و اجرای پروژه‌های محرک توسعه گامی در راستای ایجاد ارزش‌افروده در محلات ناکارآمد است و اداره راه و شهرسازی بر تحقق این مهم بسیار جدی است.  

بیات منش با بیان اینکه باید با تسهیل‌گری دستگاه‌های مختلف این پروژه ها انجام شود، افزود: با اجرای این پروژه ها مردم نیز به نوسازی و بازسازی تشویق می شوند و راه و شهرسازی برای ساماندهی محله اصغریه قیر رایگان در اختیار شهرداری قرار داده و بیش از ۷۰ درصد تولید آسفالت معابر این محله را تأمین کرده است.

وی با بیان اینکه این استان ظرفیت‌های مختلفی در بخش‌های صنایع، کشاورزی، اجتماعی و فرهنگی دارد، ابراز کرد: اگر بتوانیم مرکز سکونت‌گاه‌ها و شهرها را توسعه دهیم مرکز جذب سرمایه می شوند.  

نبود شهر توسعه‌یافته باعث فرار سرمایه گذار می شود
مدیرکل راه و شهرسازی زنجان با بیان اینکه نبود شهر توسعه‌یافته باعث فرار سرمایه گذار می شود، گفت: متاسفانه نبود این مهم باعث شده تا سرمایه گذاران  جذب استانها دیگر شوند.

بیات منش افزود: سرمایه‌گذاران بزرگی در بخش صنایع روی داریم که از انرژی، زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های استان استفاده کردند ولی دستاورد و سود آن برای استانهای دیگر است.

وی با بیان اینکه شهر زنجان به شکل کاریکاتوری رشد کرده و توسعه متوازن نداشته است، یادآور شد: در طرح جامع به این موضوع پرداخته که کاستی‌ها برطرف شده و منجر به توسعه متوازن و جذب سرمایه‌های استان شود.

مدیرکل راه و شهرسازی زنجان به روند اجرای طرح اقدام ملی مسکن در استان زنجان اشاره کرد و ابراز داشت: برای  ۱۳ هزار و ۳۰۰ متقاضی این  طرح پروژه تخصیص داده شده است و از این تعداد ۹ هزار واحد پیمان سپاری شده است که روند اجرای این طرح ها بیش از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.  

بیات منش گفت: از این تعداد هم پنج هزار و ۵۰۰ واحد فنداسیون و سایر کارهای ساختمانی انجام شده است.  

وی افزود: استان زنجان در اجرای طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن  در سطح کشور پیشتاز است.  

مدیرکل راه و شهرسازی زنجان اظهار داشت : با اجرای طرح اقدام ملی تاکنون ۶۰۰ میلیارد تومان در صنعت ساختمان تزریق شده و این برای استان خوب است.  

بیات منش با بیان اینکه اجرای این طرح در هر واحد برای سه نفر اشتغال زایی ایجاد می کند، گفت: ما با اجرای این طرح اشتغال ۴۵ هزار نفر زنجانی را تثبیت می کنیم.  

کد خبر: ۱۰۲٬۶۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha