۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰
عملکرد ضعیف مناطق آزاد در تحقق اقتصاد مقاومتی
نماینده اتاق بازرگانی ایران مطرح کرد

عملکرد ضعیف مناطق آزاد در تحقق اقتصاد مقاومتی

نماینده اتاق بازرگانی ایران عملکرد مناطق آزاد در تحقق اقتصاد مقاومتی را ضعیف ارزیابی کرد و افزود: با وجود تلاش‌های زیادی که طی دو سه سال اخیر در این مناطق انجام شده اما آثاری که باید، مشاهده نشده است.

به گزارش بازار، علی میرعبدالله نماینده اتاق بازرگانی ایران با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر ضرورت پیاده‌سازی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گفت: برای تحقق این امر باید از همه از ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه کشور استفاده کنیم تا معیشت مردم در این شرایط تحریمی بهبود پیدا کند.

وی عملکرد مناطق آزاد در تحقق اقتصاد مقاومتی را ضعیف ارزیابی کرد و افزود: با وجود تلاش‌های زیادی که طی دو سه سال اخیر در این مناطق و افزایش حجم صادرات انجام شده اما آثاری که باید، مشاهده نشده و ما را به نتیجه مطلوب نرسانده است.

نماینده اتاق بازرگانی ایران از مقررات دست‌وپاگیر در امر واردات و صادرات در این مناطق انتقاد کرد و گفت: متأسفانه از سال ۹۵ و ۹۶ که کالاها گروه‌بندی شد ورود کالا به مناطق آزاد برای پردازش و صادرات به خارج از کشور نیز ممنوع اعلام شد و این مناطق را دچار مشکلاتی کرد.

میرعبدالله با بیان اینکه هدف مناطق آزاد در کشورهای دیگر صرفاً افزایش تولید و صادرات نیست خاطرنشان کرد: توسعه تجارت در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید خیلی بیشتر شود تا ضمن کمک به تجارت داخلی ما صادرات را نیز افزایش دهد لذا اینکه همه واحدهای تولیدی را به مناطق آزاد منتقل کنیم کفایت نمی‌کند.

وی معتقد است بزرگ‌ترین مشکل ما در اقتصاد این است که سیاست‌های اقتصادی تبدیل به سیاست‌های سیاسی شده که این موجب تغییر پیاپی قوانین و عدم ثبات سرمایه‌گذاری و اشتغال در کشور می‌شود.

نماینده اتاق بازرگانی ایران از دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد درخواست کرد که ضوابط دست‌وپاگیر و مقررات حاکم بر مناطق آزاد را مورد بازنگری قرار دهد.

کد خبر: ۱۰۲٬۶۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha