۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۱
تاخت بی امان  بیت کوین به سوی ۵۰ هزار دلار
صعود به بیش از ۴۶ هزار دلار؛

تاخت بی امان بیت کوین به سوی ۵۰ هزار دلار

در اولین ساعات کاری روز سه شنبه قیمت هر بیت کوین به ۴۶ هزار دلار رسید و هر اتریوم با قیمت بیش از ۳۱۵۰ دلار مبادله شد.

بازار؛ گروه بین الملل: با وجود اینکه قیمت رمز ارزها در اولین روز هفته جاری  کاهش پیدا کرد ولی در انتهای این روز رشد سریع قیمت در بازار مشاهده  شد.

این بازار که در هفته های اخیر تحت تاثیر اخبار سیاسی و اقتصادی نوسانات زیادی را تجربه کرده است، عنوان پر تلاطم ترین بازار در سال ۲۰۲۱ را به خود اختصاص داده است.

برخی بر این باورند دلیل رشد سریع قیمتها در بازار رمز ارز در سالهای ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ را می توان تاثیر همه گیری کرونا روی اقتصاد دنیا و عدم وجود بازاری قابل اعتماد و سوداور برای سرمایه گذاری دانست.

اما نکته اینجاست که اقتصاد دنیا به این زودی  از شرایط بحرانی خارج نخواهد شد و بدون تا ان زمان بازار رمز ارزها می تواند جایگاه محکم تری را در اقتصاد جهان به  دست بیاورد.

 در روز دهم اوت سال ۲۰۲۱ میلادی قیمت هر بیت کوین در بازار جهانی به ۴۶ هزار دلار رسید  و هر اتریوم با قیمت ۳۱۵۰ دلار مبادله شد. نرخ رشد قیمت این دو رمز ارز نسبت به روز گذشته برابر با ۵ درصد اعلام شد .

در بازار XRP هم رشد قیمت تجربه شد و هر رمز ارز با قیمت ۸۲ سنت مبادله شد. قیمت هر دوج کوین هم در این روز به مرز ۲۴ سنت  رسید.

دلیل افزایش ارزش رمز ارزها را می توان افزایش پذیرش ان در میان کشورها دانست.در روزهای اخیر کشورهای مختلفی اقدام به تایید استفاده از رمز ارزها در مبادلات جاری کشور کردند و بانکهای بزرگی در مورد ایجاد حسابهای متصل به سرمایه های فردی در حوزه رمز ارز طرح هایی ارایه دادند.

از طرف دیگر با وجود ارایه نظرات مختلف در مورد ضرورت قانونمند سازی این بازار و دریافت مالیات از فعالان این حوزه، هنوز هم طرح به تصویب نرسیده است و این تاخیر در تصویب ان نشان می دهد قدرت مخالفان طرح بسیار زیاد است.

کوین دسک در این مورد نوشت:« عدم تصویب طرح قانونمند سازی بازار رمز ارزها می تواند موج مثبتی را به بازار بفرستد و بستر را برای توازن بیشتر در این حوزه فراهم کند.»

اما سوال مهم دیگر این جاست که این روند افزایشی قیمت تا کجا ادامه پیدا خواهد کرد؟ وب سایت کوین بیس در گزارش  تحلیلی خود نوشت:« به نظر می رسد سد قیمتی بعدی در بازار بیت کوین ۵۰ هزار دلار باشد. روند افزایش قیمت تا انجا ادامه پیدا می کند و  از سد تازه ای عبور می کند. »

 این وب سایت در مورد احتمال رسیدن به قیمت ۵۰ هزار دلار در اینده نزدیک نوشت:« این بازار با سرعت زیادی در حال رشد است.

گزارشهایی در مورد تبدیل شدن بازار رمز ارزها به بازاری مهم برای سرمایه گذاری به گوش می رسد.حتی گزارشهایی در مورد احتمال  تبدیل شدن رمز ارز به عنوان  بخش مهمی از سبد ذخایر ارزی دولتی و جایگزین شدن بخشی از دلار موجود در ذخایر ارزی کشورها با رمز ارز وجود دارد. این بازار با سرعت در حال رشد است و در اینده سهم ان از اقتصاد دنیا بیشتر می شود. به همین دلیل  رشد قیمت در این بازار اتفاق خواهد افتاد و احتمالا این اتفاق ظرف یک ماه اینده محقق می شود.»

قیمت اتریوم هم در بازار جهانی با سرعت زیادی رشد کرده است و در شرایطی که پیش بینی ها از رسیدن قیمت هر اتریوم به مرز ۳ هزار دلار تا انتهای سال جاری میلادی حکایت داشت، ما شاهد گذر قیمت اتریوم از این سد در ماه اوت بودیم.

به نظر می رسد سد مقاومتی بعدی در بازار اتریوم سد ۴ هزار دلار است که اگر قیمت بیت کوین طبق پیش بینی ها تا ۵۰ هزار دلار افزایش یابد، قیمت اتریوم هم به مرز ۴ هزار دلار خواهد رسید.

کد خبر: ۱۰۲٬۵۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha