۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۱
مناطق آزاد موفق شدند ۱۱۲ هزار میلیارد تومان پروژه سرمایه‌گذاری افتتاح کنند
طی یک سال گذشته؛

مناطق آزاد موفق شدند ۱۱۲ هزار میلیارد تومان پروژه سرمایه‌گذاری افتتاح کنند

مدیر توسعه سرمایه‌گذاری و انتقال فناوری دبیرخانه شورای‌ عالی مناطق آزاد عملکرد مناطق آزاد را از نظر عمران و آبادانی مثبت ارزیابی کرد و گفت: عملکرد این مناطق در جذب سرمایه‌گذاری نیز بسیار خوب بوده است.

به گزارش بازار، محمد خضرایی منش مدیر توسعه سرمایه‌گذاری و انتقال فناوری در دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی عمران و آبادانی را از جمله اهداف تأسیس مناطق آزاد در ایران عنوان کرد و گفت: ما در ایران مناطق آزاد را به‌منظور عمران و آبادانی ایجاد می‌کنیم و بعد از آن به موضوعات اقتصاد و تولید و صادرات و سرمایه‌گذاری می‌پردازیم.

وی به دستاوردهای این مناطق نیز اشاره کرد و افزود: مناطق آزاد و ویژه کشور از شهریور سال ۹۹ تا سال ۱۴۰۰ موفق شدند ۱۱۲ هزار میلیارد تومان پروژه سرمایه‌گذاری افتتاح کنند که ۹۶ درصد این پروژه‌ها هم توسط بخش خصوصی انجام شده است.

مدیر توسعه سرمایه‌گذاری و انتقال فناوری در دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد با بیان اینکه مناطق آزاد و ویژه فقط ۰. ۴ دهم درصد مساحت کشور را تشکیل می‌دهند گفت: سرمایه‌گذاری که در این هشت سال جذب این مناطق شده ۷۱۰ هزار میلیارد تومان و بیشتر از کل بودجه عمرانی کشور بوده است.

خضرایی منش با اشاره افتتاح گلخانه‌ها، نیروگاه‌ها و واحدهای صنعتی بزرگ در این مناطق اظهار کرد: واحدهای تولیدی تجهیزات گلخانه‌ای نیز در این مناطق به بهره‌برداری رسیده و این نشان می‌دهد که مناطق آزاد به‌صورت تمرکزگرا بر هسته‌های توسعه توجه می‌کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه مناطق آزاد در ایران مدل ناقصی از نسل اول مناطق است یادآور شد: قرار بر این بود که مناطق آزاد پنجره واحد تصمیم‌گیری برای محدوده داخلی خودشان باشند که متأسفانه این اتفاق نیفتاده است.

خضرایی منش عملکرد مناطق آزاد را در عمران و آبادانی مثبت ارزیابی کرد و گفت: عملکرد این مناطق در جذب سرمایه‌گذاری نیز بسیار خوب بوده اما درمورد اینکه مناطق آزاد جدید با چه فرایندی قرار است راه‌اندازی و بهره‌برداری شوند باید به‌صورت دقیق کارشناسی شود.

کد خبر: ۱۰۲٬۵۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha