۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۳
تفاوت حقوق فروردین بازنشستگان پرداخت می‌شود
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:

تفاوت حقوق فروردین بازنشستگان پرداخت می‌شود

سالاری، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه تفاوت حقوق فروردین بازنشستگان را پرداخت می‌کنیم، گفت: مرحله اول طرح متناسب سازی در مرداد ۱۳۹۹ و مرحله دوم در اول فروردین ۱۴۰۰ انجام شده است.

به گزارش بازار، مصطفی سالاری مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در نشست خبری افزود:همچنین متوسط حقوق دریافتی ماهیانه بازنشستگان در فروردین ۱۴۰۰ نسبت به اسفند سال ۹۸ حدود ۲.۵ برابر شده است، همچنین مجموع پرداختی ماهیانه سازمان بابت مستمری حدود ۳.۵ میلیون نفر بازنشسته از حدود ۶، ۶۰۰ میلیارد تومان در اسفند ماه سال ۹۸، به ماهیانه حدود ۱۷، ۰۰۰ تومان در سال ۱۴۰۰ رسیده است.

سالاری گفت: منابع پایدار مالی مورد نیاز از طریق وصول مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت برای ۴ سال پیش بینی و تامین شده است.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی یادآور شد: رد دیون دولت به سازمان تامین اجتماعی در ۱۸ ماه اخیر و با مساعدت بی سابقه دولت به ۱۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده است، همچنین وصول مطالبات سازمان از دولت مسئله است که در سازمان تامین اجتماعی پیگیری شده است، همچنین در مرداد ۱۴۰۰ واگذاری معادل ۶۹ هزار ملیارد تومان سهام دولت در شرکت‌ها انجام شده است. همچنین در سال ۹۹ واگذاری معادل ۳۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان سهام دولت در شرکت‌ها صورت گرفته است.

سالاری بیان کرد: در راستای افزایش و ارتقای سایر خدمات به بیمه شدگان و بازنشستگان نیز اقداماتی از جمله افزایش ۱۰ برابری پرداخت کمک هزینه (اروتز و پروتز) تأمین ۳۰۰ نوع وسیله کمک پزشکی نظیر ویلچر، عینک، سمعک، واکر و... به بیمه‌شدگان، افزایش مجموعه تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان از ۱۸۰ میلیارد تومان در سال ۹۸ به ۲ هزار میلیارد تومان در سال ۹۹ و ۲۶۰۰ میلیارد تومان در سال جاری، افزایش ۷ برابری سهم سازمان در پرداخت حق بیمه سقف پوشش بیمه تکمیلی مستمری‌بگیران سازمان در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ و ادامه روند اشاره شده در سال ۱۴۰۰ صورت گرفته است.

وی با اشاره به پرداخت تفاوت حقوق فروردین ماه بازنشستگان گفت: در خصوص این موضوع شستا بایستی به تعهدات خود عمل کند و بخشی از این منابع از انتقال سهام انجام خواهد شد که امیدوار هستیم با توجه به مصوبه هیئت امنای تأمین اجتماعی و مساعدت وزیر رفاه این اتفاق هر چه زودتر انجام شود.

سالاری ادامه داد: اگر بدعهدی هم شود ما از راه‌های مختلفی این منابع را تأمین و تفاوت حقوق فروردین ماه بازنشستگان را پرداخت خواهیم کرد.

سالاری در خصوص کاهش شکایت‌های بیمه شدگان از سازمان تامین اجتماعی به دیوان عدالت اداری گفت: امیدواریم خدمات خوبی در ادامه راه به بیمه شدگان ارائه شود.

وی در خصوص راه اندازی مرکز ارتباطات و نظارت مردمی (پاسخگویی شبانه روزی ۱۴۲۰) یادآور شد: به منظور پاسخگویی به سئوال ها، شکایت‌ها، انتقادها و وصول پیشنهادهای شهروندان، مرکز ارتباطات و نظارت مردمی با ۱۳۰ نفر اپراتور و سازوکار جامع و به روز؛ سازماندهی و راه اندازی شده است.

کد خبر: ۱۰۲٬۵۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha