۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵
تولیدکننده مسئول قیمت‌گذاری موتورسیکلت است
دبیر انجمن موتورسیکلت ایران:

تولیدکننده مسئول قیمت‌گذاری موتورسیکلت است

ضیا مقدم، دبیر انجمن موتورسیکلت با اشاره به اینکه در قیمت‌گذاری محصولات شرکت‌های سازنده سیاستی خاص برای خود دارند، تاکید کرد که سازمان نظارت هم بر این روند نظارت‌هایی دارد.

به گزارش بازار، بهمن ضیا مقدم درباره اینکه کدام نهاد مسئول قیمت‌گذاری موتورسیکلت است، گفت: این صنعت تک محصول نیست و قیمت‌گذاری آن متفاوت است که نسبت به نوع قطعات و قیمت تمام شده، هر شرکت سیاست داخلی خود را دارد.

وی از نظارت‌هایی هم از سمت سازمان حمایت سخن گفت و افزود: به دلیل رقابت شدید و بازار کم تقاضا، قیمت‌ها معقول است و این‌گونه نیست که هر کس هرگونه بخواهد قیمت‌گذاری می‌کند.

ضیا مقدم با اعلام اینکه موتورسیکلت فاقد صنف واردکننده است، گفت: این محصولات خارجی در داخل کشور مونتاژ می‌شود.

وی در خصوص کاهش نسبی تولید در بازار موتورسیکلت، به رادیو گفت‌وگو، گفت: بازار رقابت شدید است و تولیدگران موتورسیکلت تلاش دارند صنعت خود را حفظ‌کننده تا موجب بیکاری کارگران نشوند.

ضیا مقدم ادامه داد: کاهش تولید دلایل مختلفی دارد؛ نخست اینکه در نرم جهانی، استانداردهایی مورد اجرا قرار می‌گیرد و ظرف ۴ باید از سوی تولیدگر اجرایی شود. ما استانداردها را مورد اجرا قرار دادیم و موجب توقف تولید شد.

وی همچنین میانگین بازار تقاضای موتورسیکلت را درگذشته حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار دستگاه در سال دانست و گفت: این رقم به ۱۵۰ هزار موتورسیکلت در سال رسیده که کاهش شدیدی را نشان می‌دهد.

ضیا مقدم با اشاره به اینکه موتورسیکلت انژکتوری با حذف کاربراتور، کاهش تولید شدیدی داشت، افزود: تعمیرکاران از سیستم جدید آگاهی نداشتند و تبلیغات منفی اتفاق افتاد.

دبیر انجمن موتورسیکلت همچنین قانون هوای پاک را از دیگر مخلانِ تولید موتورسیکلت عنوان کرد.

کد خبر: ۱۰۲٬۵۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha