۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۰
 ایجاد مناطق آزاد جدید نباید تولید داخل را متضرر کند
نائب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس:

ایجاد مناطق آزاد جدید نباید تولید داخل را متضرر کند

موسوی، نائب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: اگر احداث مناطق آزاد جدید در کشور باعث ازبین‌رفتن و زیر سؤال رفتن واحدهای تولیدی و کارخانه‌ها شود طبیعتاً هیچ فایده‌ای نخواهد داشت.

به گزارش بازار، کاظم موسوی نائب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر مناطق آزاد تاکنون برای کشور و مردم و ایجاد اشتغال منافع داشته ایجاد مناطق آزاد جدید هم به صلاح و مفید خواهد بود اما اگر مناطق آزاد فقط برای صادرات و واردات باشند طبیعتاً احداث مناطق جدید هم به صلاح نیست.

وی معتقد است مناطق آزاد در صورتی مفید خواهند بود که از پتانسیل و امکانات داخلی خودمان برای ایجاد اشتغال پایدار استفاده کنیم و به بیان روشن‌تر، اگر مناطق آزاد فقط واردات انجام دهد و واحدهای تولیدی در داخل را به تعطیلی بکشاند فایده‌ای ندارد.

نائب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه مناطق آزاد خودگردان هستند گفت: آنچه که در یک سال اخیر عاید کشور شده حدود ۳ میلیارد دلار بوده و از این رقم عبور نکرده و این در حالی است که عایدات دبی از این حوزه ۵۲ میلیارد دلار است.

موسوی در رادیو گفت‌وگو ضمن اشاره به لزوم و اهمیت پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی تأکید کرد: اگر احداث مناطق آزاد جدید در کشور باعث ازبین‌رفتن و زیر سؤال رفتن واحدهای تولیدی و کارخانه‌ها شود طبیعتاً هیچ فایده‌ای نخواهد داشت.

کد خبر: ۱۰۲٬۴۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha