۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۵
ارزهای دیجیتال آینده اقتصاد دنیا و جایگزین پول سنتی

ارزهای دیجیتال آینده اقتصاد دنیا و جایگزین پول سنتی

بیت کوین اولین پول الکترونیکی بوده است که توانست مسئله دوبار خرج کردن و اعتماد را حل کند.

به گزارش بازار، ارز دیجیتال هم نوعی دیگر از پول های دیجیتالی است که بر پایه علم و اطلاعاتی، رمزنگاری در آن انجام شده است. بیشتر ارزهای دیجیتال برای اینکه شفافیت بیشتری داشته باشند و تغییر نکنند از بلاک چین استفاده می‌کنند. ارزهای دیجیتال کاملا غیر متمرکز هستند، به این شیوه که هیچ گونه سازمانی در آنها دخیل نیست و آنها را کنترل نمی کند. رمز ارزها را می توان مانند دلار و ریال و ... پول هایی دانست که به شیوه های مختلفی توزیع می شوند. برای خلق برخی از این رمز ارزها مانند بیت کوین، نیاز به فرایندی به نام استخراج یا ماینینگ است. اما برخی دیگر از رمزارزها به این صورت است که از قبل استخراج شده اند و در شبکه قرار دارند و قابل استخراج نیستند. ارزهای دیجیتال بر فناوری خاصی توزیع شده اند. یکی از مهم ترین این فناوری ها، فناوری بلاکچین است. در واقع خیلی ها معتقد هستند که بیت کوین اولین رمز ارز دیجیتال است که در سال ۲۰۰۸ منتشر شد و سکه های آن در سال ۲۰۰۹ استخراج شد. البته قبل از بیت کوین هم تلاش های زیادی برای کشف رمز دیجیتال شده بود. برای خرید ارز دیجیتال هم می توان از طریق صرافی های آنلاین داخلی اقدام کرد و یا آنها را به فروش رساند. البته باید بدانید که خرید و فروش ارزهای دیجیتال نیازمند احراز هویت است که در ادامه این مقاله به شما به صورت کامل توضیح خواهیم داد.

ایده شکل گیری ارز دیجیتال
شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید چه چیزی باعث شکل گیری ارزهای دیجیتال شده است؟ معمولا دو مشکل بزرگ وجود داشته است. یکی اعتماد به شخص ثالث و دیگری دوبار خرج کردن بوده است. در نتیجه ایده شکل گیری ارزهای دیجیتال شکل گرفته است. زمانی که از بانک ها برای انتقال پول و نگهداری آن استفاده می کنید، در واقع شما اعتماد زیادی به آن بانک داشته اید. حتی برای دیگر کارهای خود هم نیاز به اعتماد دارید. مشکل دوبار خرج کردن در سیستم های مالی که به وسیله سیستم های مرکزی درست شده بود، کمک کرد تا افراد نتوانند به صورت دوباره مقدار مشخصی پول را خرج کنند. این راه حل هم به صورت غیرمتمرکز در بیت کوین ارائه شد. در نتیجه همه افراد می توانند تاریخچه تراکنش ها را بررسی کنند و به این روش از تقلب کردن هم جلوگیری می شود. در واقع بیت کوین اولین پول الکترونیکی بوده است که توانست مسئله دوبار خرج کردن و اعتماد را حل کند.

همه چیز در مورد بیت کوین
بیت کوین هم یکی دیگر از رمز ارزهای مهم و اساسی در دنیای ارز دیجیتال است. این رمز ارز هم به صورت الکترونیکی، ذخیره و انتقال می یابد. تمامی تراکنش ها و حساب های بیت کوین در یک زنجیره مرتبط بهم به نام بلاکچین نگهداری می شود. تراکنش های شبکه در بیت کوین در زنجیره های بهم پیوسته به وسیله ماینرها لیست می شود. باید بدانید که ارز دیجیتال بیت کوین دارای محدودیت ۲۱ میلیون واحدی است. شاید برای شما هم سوال باشد که این به چه معناست؟ باید بدانید که بعد از استخراج ۲۱ میلیون سکه، دیگر نمی توان بیت کوین استخراج کرد. برخی از ویژگی های ارزهای فیزیکی هم در بیت کوین دیده می شود. این ارز دیجیتال بدون هیچ مرزی بین افراد مختلف جه به جا می شود.

ارزهای دیجیتال آینده اقتصاد دنیا و جایگزین پول سنتی

چگونگی خرید بیت کوین
بعد از اینکه اطلاعاتی در مورد بیت کوین بدست آوردید، می توانید نسبت به خرید بیت کوین اقدام کنید. اولین مراحل ایجاد حساب کاربری و تایید اطلاعات هویتی است. این مراحل باید با دقت کافی انجام شود تا اشتباهی در حین ثبت نام بوجود نیاید. سپس موجودی اعتبار حساب کاربری باید افزایش یابد. برای اینکه حساب خود را برای خرید بیت کوین شارژ کنید، دو راه حل وجود دارد.

۱) می توانید به صورت واریز شتابی، به درگاه پرداخت امن متصل شوید که این موضوع مانند دیگر خریدهای اینترنتی است.

۲) راه حل بعدی شارژ کردن حساب به صورت مستقیم و واریز بانکی است که باید فیش واریزی را به کارشناسان صرافی خود ارائه دهید تا حساب شما را شارژ نماید.

بعد از انجام این مراحل می توانید به راحتی وارد معاملات ارز دیجیتال  شوید و سفارشات خود را ثبت کنید. در ادامه این مقاله اطلاعات بیشتری به شما خواهیم داد.

خرید ارز دیجیتال از صرافی ها
بهتر است صرافی را انتخاب کنید که کاملا معتبر باشد و بعد از مدتی مشکلی برای شما بوجود نیاید. قبل از انتخاب صرافی برای خرید ارز دیجیتال کمی وقت بگذارید و تحقیقات لازمه را انجام دهید تا معتبرترین صرافی را برای خرید و فروش ارز دیجیتال انتخاب کنید.

ارزهای دیجیتال آینده اقتصاد دنیا و جایگزین پول سنتی

آموزش ببینید
این روزها وارد دنیای پیشرفته تری شده ایم، به طوری که کسب وکارهای آنلاین درآمد بیشتری نسبت به کسب و کارهای سنتی دارند. امروزه افراد زیادی تمایل دارند تا به دنیای ارزهای دیجیتال وارد شوند و تمایل به آموزش ارز دیجیتال دارند. در واقع بلاکچین و ارزهای دیجیتال بخشی از بازارهای مالی هستند و هر کسی باید اطلاعاتی در مورد آنها داشته باشد. امروزه بسیاری از شرکت ها و سازمان های بزرگ در حال سرمایه گذاری بر روی رمز ارزها و بلاک چین ها هستند. قطعا تا چندین سال دیگر عموم افراد وارد دنیای رمز ارزها می شوند و زندگی بدون بلاکچین ها برای آنها سخت می شود. البته بازار رمز ارزها نیاز به رشد بیشتری دارد و تا چندین سال بعد حسابی می درخشند. کسانی که از چندین سال قبل در ارزهای دیجیتال فعال بوده اند و به آموزش ارز دیجیتال پرداخته اند، تا به امروز سرمایه های خود را چندین برابر کرده اند. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان بدون یادگیری و آموزش وارد دنیای ارز دیجیتال نشوید. زیرا این رمز ارزها کمی پیچیده هستند و اگر بدون اطلاعات کافی وارد این کار شوید کمی ریسک کرده اید و باید پذیرای ریسک خود باشید. به همین علت است که توصیه می شود، در مرحله اول به آموزش ارز دیجیتال بپردازید و سپس وارد دنیای آنها شوید و از کسب سود خود لذت ببرید.

کد خبر: ۱۰۲٬۴۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha