۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۲
اختصاص ۸۰ میلیارد ریال اعتبار ویژه به تصفیه خانه آب گرمسار
نماینده گرمسار و آرادان در مجلس خبر داد؛

اختصاص ۸۰ میلیارد ریال اعتبار ویژه به تصفیه خانه آب گرمسار

گرمسار- مطهری نماینده گرمسار و آرادان در مجلس گفت: در نشستی با حضور مسئولان، ۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای پروژه تصفیه خانه آب گرمسار اختصاص یافت.

اردشیر مطهری در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به تخصیص ۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل و افتتاح تصفیه خانه گرمسار، تاکید داشت: این طرح در فاز اول خود دارای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی است همچنین به گفته مسئولان آبفا با افتتاح این طرح آب ورودی به گرمسار و آرادان از ۳۲۰ لیتر بر ثانیه به ۴۲۰ لیتر بر ثانیه افزایش پیدا خواهد کرد که نیاز آبی را تا حد زیادی رفع می کند.

وی افزود: فاز دوم ارتقای تصفیه خانه گرمسار در مرحله مناقصه واگذاری به پیمانکار است که با راه اندازی این فاز حجم آب ورودی به ۵۲۰ لیتر بر ثانیه می‌رسد که این حجم، آب پایداری برای  ۱۵ سال گرمسار،آرادان و ایوان کی و مجتمع ۷۵ روستایی است.

نماینده گرمسار و آرادان در مجلس بیان داشت:  برای اجرای پروژه ۲۲ کیلومتر لوله گذاری تا بند انحرافی سمین دشت برای ارتقای آب ورودی به تصفیه خانه گرمسار نیز ۱۰۰ میلیارد تومان مورد نیاز است.

مطهری افزود: در نشست با مسئولان همچنین مقرر شد به دلیل کاهش آب استحصالی از سه چاه اختصاصی آلوئک، یک چاه جدید توسط آب منطقه ای استان تهران جهت تامین آب پایدار ایوان کی به این شهر اختصاص یابد.

کد خبر: ۱۰۲٬۴۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha