دورکاری در آمریکا به ۴۲ درصد رسید| کاهش سفرهای مترو توسط کارمندان
کار از خانه چالشی بزرگ برای اقتصاد آمریکا

دورکاری در آمریکا به ۴۲ درصد رسید| کاهش سفرهای مترو توسط کارمندان

با توجه به این که بسیاری از کارمندان آمریکایی با شیوع کرونا از خانه کار می کنند از این رو خدمات مربوط به کارمندان هم کاهش یافته و می تواند چالشی برای اقتصاد این کشور به شمار رود.

بازار؛ گروه اقتصاد دیجیتال: سی ان ان در گزارشی به چالشهایی که با دور کاری کارمندان برای اقتصاد امریکا رقم می خورد پرداخته است: آمریکایی ها در حال بازگشت به محل کار خود قبل از همه گیری هستند، اما اکثر دفاتر هنوز تا حد زیادی خالی هستند و این به طور عمده بر اقتصاد محلی تأثیر می گذارد.

بر اساس گزارش اداره آمار کار، در سال ۲۰۲۰، تعداد افرادی که از خانه کار می کنند تقریبا دو برابر شده و به ۴۲ درصد از نیروی کار آمریکا رسیده است. و اگرچه بسیاری از کارمندان ممکن است این روند را ترجیح دهند، اما ماندن در خانه احتمالاً بهبود بخشهای اقتصادی مربوط به کارمندان را به تأخیر می اندازد.

به گفته اقتصاددانان گلدمن ساکس، حضور در دفتر در شهرهای بزرگ ایالات متحده تنها حدود یک سوم سطوح قبل از همه گیری است. این تعداد زیادی از کارکنانی هستند که هنوز از راه دور کار می کنند و پول نقدی برای اقلامی مانند بلیط قطار خرج نمی کنند-نوع فعالیت اقتصادی در هزینه های مصرف کننده آمریکا و اقتصاد خدمات محور ضروری است.

به عنوان مثال، در نیویورک-یکی از شهرهایی که در آغاز شیوع بیماری بیشترین ضربه را دید-بر اساس داده های اداره حمل و نقل متروپولیتن، مسافران مترو هنوز حتی نیمی از میزان قبل از همه گیری نیست.

سیستم حمل و نقل عمومی نیویورک بزرگترین سیستم حمل و نقل عمومی در کشور و در قلب قدرت اقتصادی شهر است. قبل ازکووید ۱۹، نزدیک به ۱۷ میلیارد دلار درآمد داشت. اما با کاهش مسافران، درآمد نیز کاهش یافته است

به منظور درک اهمیت این موضوع باید اشاره کرد، سیستم حمل و نقل عمومی نیویورک بزرگترین سیستم حمل و نقل عمومی در کشور و در قلب قدرت اقتصادی شهر است. قبل از کووید ۱۹، نزدیک به ۱۷ میلیارد دلار درآمد داشت. اما با کاهش مسافران، درآمد نیز کاهش یافته است. با وجودی که اداره حمل و نقل متروپولیتن نزدیک به ۴ میلیارد دلار بودجه دولتی از طریق قانون CARES (کمک هزینه های اضطراری) دریافت کرده است، اما بر اساس گزارش دفتر بازرسی ایالت نیویورک در اوایل سال جاری، انتظار نمی رود درآمد کرایه و عوارض به سطح قبلی خود برسد. این درحالی است که مشاغل دیگری که کارمندان در سفرهای خود به دفتر مراجعه می کنند نیز با مشکل مواجه هستند.

برای (Starbucks (SBUX) (شرکت Starbucks یک مجموعه زنجیره ای چند ملیتی قهوه خانه آمریکایی است که دفتر مرکزی آن در سیاتل، واشنگتن قرار دارد)، از دست دادن مشتریان چالشی بزرگ بوده به طوری که به پایین ترین سطح درآمدی خود رسیده است. راشل روگری، مدیر مالی استارباکس، در تماس با درآمد گفت: اگرچه ما مطمئناً توانایی جذب مشتریان بیشتری را داریم، اما فرصت درآمدی در فراوانی این نوع مشتریان (کارمندان) بود.

از طرفی وقتی صحبت از ناهار و غذا به میان می آید، رستوران زنجیره ای Just Salad (یک زنجیره ای از رستوران های سریع است که سالاد، کیک، اسموتی، سوپ، کاسه غلات، و بسته های نان تست سرو می کند) همه مکانهای خود را بازگشایی کرده است و می گوید تجارت به طور پیوسته در حال افزایش است. نیک کنر، مدیرعامل Just Salad، در ایمیلی به CNN Business گفت: ما انتظار داریم که این امر پس از روز کارگر (ماه سپتامبر) افزایش یابد، هنگامی که قرار است تعداد بیشتری از کارگران به کار شخصی بازگردند.

اما بازگشت هدفمند در سپتامبر به دفتر برای بسیاری از مشاغل تهدید است. گسترش سریع نوع عفونی تر  کووید ۱۹ (Covid-۱۹ Delta (دلتا یک مانع جدید برای کار حضوری است. غول های فناوری اپل و گوگل پیش از این تاریخ بازگشت دفتر را به تعویق انداخته اند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها اعلام کرد که این مساله پیچیده شدن بازگشت به دفاتر کار را دشوار می کند، از طرفی دستورالعمل ماسک خود را در هفته گذشته تغییر داد و حتی از آمریکایی های واکسینه شده در مناطق با انتقال بالا خواست تا از ماسک استفاده کنند-به طوری که که این موضوع می تواند بازگشت به کارهای دفتر را با مشکل مواجه و سرعت بهبود اقتصادی هم کندتر کند.

مهم نیست چه موقع واقعاً اتفاق می افتد، شیوه کار برای بسیاری از مشاغل به طور دائمی تغییر کرده است: کار از راه دور و مدلهای ترکیبی به احتمال زیاد به عنوان یکی از میراث همه گیری باقی می ماند. این خبر بدی برای کلان شهرها و ایالتهای آمریکا است که به شدت به خدمات وابسته هستند، چه از طریق کارمندان و چه از طریق گردشگران، از جمله هاوایی، لاس وگاس و نیویورک. این مکان ها در بهبودی اقتصاد عقب مانده اند. این درحالی است که حتی کسانی که با آنها تماس گرفته می شوند که به محل کار خود برگردند، آمادگی ندارند یا نمی توانند به صورت تمام وقت به دفتر بروند، به دلیل مسایلی مانند چالش های مراقبت از کودکان یا زندگی با اعضای خانواده که در معرض خطر هستند.

اقتصاددانان گلدمن ساکس در یادداشتی اظهار نظر می کنند: آگهی های شغلی به طور فزاینده ای کار از راه دور را ارائه می دهد و نظرسنجی ها نشان می دهد که هم کارمندان و هم کارفرمایان انتظار دارند روند کار در خانه بسیار بیشتر از قبل از همه گیری ادامه یابد.

کد خبر: ۱۰۲٬۳۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha