۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۶
تارا و سمند اتومات و نیمه اتومات در راه بازار
مدیرعامل ایران خودرو خبر داد

تارا و سمند اتومات و نیمه اتومات در راه بازار

مقیمی، مدیرعامل ایران خودرو گفت: تولید خودروی تارا با گیربکس اتوماتیک همچنین سمند با گیربکس نیمه اتومات در مرحله کالیبراسیون قرار دارد و این خودروها ظرف یکی دو ماه آینده وارد بازار می‌شوند.

به گزارش بازار، فرشاد مقیمی در حاشیه مراسم آغاز واکسیناسیون کارکنان خودروسازان در جمع خبرنگاران افزود: وانت جدید آریسان نیز تغییراتش به پایان رسیده و در سایت مشهد از ۳۰ تا ۴۰ روز آینده تولیدش آغاز می‌شود.

وی افزود: بسیاری از مشکلات خودروی آریسان در شکل جدید آن مرتفع شده و این خودرو در فرم جدید از شرایط بسیار مطلوبی برخوردار است.

مدیرعامل ایران خودرو تصریح کرد: کار تعبیه گیربکس دستی شش سرعته روی خودروی رانا نیز آغاز شده و تولید انبوه این محصول از ۲۰ تا ۲۵ روز آینده آغاز می‌شود.

مقیمی تاکید کرد: در بین محصولات جدید ایران خودرو یک کراست اور هم پیش بینی شده که سی تا چهل روز آینده رونمایی می‌شود و این محصول جدید بسیار مدرن و متناسب با شرایط نیازمندی‌های بازار است.

وی گفت: خوشبختانه در بحث خودروهای سواری عرضه محصول ۳۰ درصد درمقایسه با سال گذشته رشد داشته و در حوزه خودروهای سنگین نیز رشد چهل درصدی داشته ایم.

مدیرعامل ایران خودرو گفت: در حوزه تولید موتورسیکلت هم توفیقات خوبی به دست آمده و رشد ۷۰ درصدی نسبت به سال گذشته نشان از شرایط مناسب تولید موتورسیکلت در ایران خودرو دارد.

آقای مقیمی افزود: همه هدفگذاری تولید محصولات ایران خودرو تسخیر بازارهای خارجی است و محصولات صرفا جهت بازار ایران طراحی نشده است.

وی گفت: امیدواریم ضمن ارتقای کیفی، عملکردمان در حد استانداردهای روز دنیا باشد چنانچه خودروی تارا توانسته نخستین خودرویی باشد که استاندارد و تست بین المللی مهمی را پاس کند و همه این‌ها در شرایطی اتفاق افتاده که تحریم و کرونا وجود داشته است.

مدیرعامل ایران خودرو با اشاره به این که تحویل خودرو در این گروه خودروسازی بهبود یافته است افزود: شرایط مناسب است و تاخیر زیادی نداریم فقط در برخی محصولات اگر تاخیری وجود دارد به دلیل قطعات الکترونیکی است که تامین آن در همه دنیا با مشکل مواجه شده است که با تدابیر اندیشیده شده و تدارکات دیده شده، امیدواریم این مشکل ظرف یک تا دو ماه آینده به طور کامل برطرف شود و وضعیت مناسب‌تر شود.

کد خبر: ۱۰۲٬۳۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha