۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴
معیشت، مسکن، بهداشت و پوشاک باید اولویت‌های دولت سیزدهم باشد
رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق:

معیشت، مسکن، بهداشت و پوشاک باید اولویت‌های دولت سیزدهم باشد

آل اسحاق، رئیس اتاق مشترک ایران و عراق گفت: لازمه شرایط امروز اقتصاد کشور این است که همه ظرفیت اقتصادی کشور به صحنه بیاید، معیشت، مسکن، بهداشت، پوشاک و آموزش باید اولویت دولت باشد.

به گزارش بازار، یحیی آل اسحاق با اشاره به وعده‌های حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی در حوزه اقتصاد، آن‌ها را خوب و عالی توصیف کرد و درعین‌حال گفت: آنچه اهمیت دارد، عملیاتی کردن وعده‌ها است و در این راستا فعالین بخش اقتصادی منتظر هستند ببینند در عمل چه اتفاقی رخ خواهد داد.

وی انتخاب مدیران بخش اقتصادی را دارای اهمیت دانست و عنوان کرد: رئیس‌جمهور برای آنکه بتواند وعده‌های خود را محقق کند نیاز دارد مدیرانی در این بخش انتخاب کند که توانایی اجرا کردن همه وعده‌ها را داشته باشند. نگاه مردم به سابقه و شرایط مدیران است و اگر انتخاب‌ها در این زمینه ناکارآمد باشد، نمی‌توان انتظار زیادی از دولت داشت.

رئیس اتاق مشترک ایران و عراق افزود: اگر مدیران اقتصادی تیم دولت سیزدهم، همان‌طور که مدعی هستند، مدیران ۸۰ میلیون جمعیت مردم ایران باشند، حاشیه‌های سیاسی نداشته باشند و صرفاً حرفه‌ای، عملیاتی و اقتصادی باشند، بدون تردید موفقیت خواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه لازمه شرایط امروز اقتصاد کشور این است که همه ظرفیت اقتصادی کشور به صحنه بیاید، اظهار کرد: معیشت، مسکن، بهداشت، پوشاک و آموزش حدود ۷۰ درصد از هزینه‌های طبقه متوسط به پایین جامعه را در بر می‌گیرد و بنابراین رئیس‌جمهور و تیم اقتصادی او باید اولویت خود را حل این مسئله قرار دهد.

آل اسحاق حل مشکل معیشت مردم را نیازمند توجه به حل مشکلات زنجیره تولید، واردات، توزیع، نظارت و قیمت‌گذاری عنوان و بیان کرد: این زنجیره مهم از ابتدا تا انتها که کالا به دست مشتری می‌رسد، نیازمند به یک سازمان جدی و مستقل دارد تا کالای موردنیاز مردم به دست آن‌ها برسد.

رئیس اتاق مشترک ایران و عراق به موضوع کرونا اشاره و تصریح کرد: متأسفانه مقدار واکسنی که در کشور تولید و وارد می‌شود با مقداری که نیاز داریم هماهنگ نیست. دولت سیزدهم باید به هر قیمتی که شده است، واردات و تولید واکسن را در دستور کار قرار دهد تا نیاز کشور در این زمینه تأمین شود و میزان مرگ‌ومیر و بستری کاهش یابد.

وی با اشاره به کاهش بارندگی در کشور و کمبود محصولات کشاورزی از جمله گندم گفت: دولت سیزدهم باید فکر اساسی برای خرید سریع کالاهایی مانند گندم و جو کند و بانک مرکزی در این راستا باید ارز آن را تأمین کند و در اولویت نخست قرار دهد.

کد خبر: ۱۰۲٬۲۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha