۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۳
سیب زمینی زنجان در زمینه صادرات مشکل دارد
دبیر کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی زنجان:

سیب زمینی زنجان در زمینه صادرات مشکل دارد

زنجان- سالک، دبیر کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی زنجان از کشت ۱۵ رقم سیب زمینی در استان زنجان خبر داد و گفت: بسته بندی این محصول مشکل مهم صادرات سیب زمینی است.

وحید سالک در گفتگو با خبرنگار بازار از کشت ۱۵ رقم سیب زمینی در استان زنجان خبر داد و گفت: سیب زمینی استان از پتانسیل و کیفیت بسیار خوبی برخوردار است. 

وی به مشکلات تولید و صادرات سیب زمینی استان زنجان اشاره کرد و ابراز داشت: مانده سموم ،شست و شو و بسته بندی از جمله مشکلات در صادرات محصول سیب زمینی است و بسته بندی سیب زمینی مشکل مهم صادرات است. 

دبیر کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی زنجان  گفت: بحث لجستیک و حمل و نقل محصول سیب زمینی هم مشکل دیگری است که باید این مشکل رفع شود. 

سالک با بیان اینکه زنجان از معدود استان هایی است که در تولید محصول سیب زمینی دارای کشت بهاره و پائیزه است،تاکید کرد: محصول سیب زمینی با توجه به ارقام مختلفی که دارد دارای قیمت های متفاوتی است.

وی با بیان اینکه جای تشکل تخصصی در حوزه صادرات استان  خالی است،گفت: این تشکل می تواند در توسعه صادرات محصولات کشاورزی نقش مهمی را داشته باشد.

دبیر کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی زنجان  تصریح کرد: راه اندازی این تشکل سود زیادی را برای تجار به دنبال دارد و باید این مهم مورد توجه قرار گیرد. 

سالک افزود: عدم آموزش کافی به کشاورزان در برداشت و تولید محصولات، ارائه تسهیلات در جهت خرید تجهیزات و ماشین آلات مدرن حوزه کشاورزی و سیب زمینی، اجاره زمین های کشت سیب زمینی در استان به سایر استان ها، مشکلات بیمه ای کشاورزان، سهمیه آب و مشکلات در کشت، ترویج کشت محصولات با کیفیت و نیاز بازار از مشکلات صادرات سیب زمینی در استان است.

کد خبر: ۱۰۲٬۲۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha