۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
با وجود همه مشکلات، چرخ سازندگی و پیشرفت کشور متوقف نشد
محمد اسلامی:

با وجود همه مشکلات، چرخ سازندگی و پیشرفت کشور متوقف نشد

وزیر راه و شهرسازی در پیامی سال جدید را به هموطنان و فعالان حوزه حمل و نقل و شهرسازی تبریک گفت.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی در پیامی با بیان این که سال جدید را به همه هم میهنان عزیز، مردم شریف و غیور ایران و همه همکاران در همه بخش‌های وزارت راه و شهرسازی تبریک و تهنیت می گویم، گفت: شاید بتوان به جرات ادعا کرد سالی گذشت، سخت ترین  سالی بود که تا کنون کشور و مردم ما تجربه کرده اند. در این سال سخت با وجود همه مزاحمت ها و مشکلات، چرخ حرکت سازندگی و پیشرفت کشور تعطیل نشد و با عنایت خداوند متعال همه همکاران ما در وزارت راه و شهرسازی این توفیق را داشتند که پروژه‌های زیرساختی و توسعه‌ای را به بهترین وجه و با حداکثر راندمان به اجرا بگذارند، در نتیجه شاهد افتتاح پروژه‌های بزرگی بودیم که برای کیفیت و رفاه زندگی مردم آثار فوق العاده ای به یادگار گذاشت.

اسلامی، مهم ترین طرح‌های توسعه‌ای در حوزه حمل و نقل را اتصال خط آهن به استان گیلان برای اولین بار در تاریخ کشور و اتصال راه‌آهن میانه به بوستان آباد که رفاه بزرگی را برای مردم آذربایجان شرقی و غرب به وجود آورد، برشمرد و افزود: توسعه ترمینال‌ها، فرودگاه‌ها و بنادر همه با عنایت خداوند و حمایت دست اندرکاران حوزه‌های زیرساخت و حمل و نقل ایجاد شد که جا دارد اینجا از حوزه حمل و نقل جاده ای تقدیر و تشکر کنم. همچنین به راهداران عزیز که سال پر زحمتی را پشت سرگذاشتند خدا قوت می گویم و دست خودتان و خانواده هایتان را می بوسم و به شما افتخار می کنم. در زمان سیل، برف و بوران، سقوط بمهن، رانش زمین و شرایط گوناگونی که باید جاده ها را نگه می داشتید افتخار آفریدید و دست مریزاد دارید، اجرتان با خدای متعال.

وزیر راه و شهرسازی خطاب به رانندگان در حوزه حمل و نقل جاده ای نیز گفت: رانندگان اتوبوس، مظلومانه و خادمانه در شرایط گوناگون از جمله اربعین به بهترین شکل کار کردند و یک لحظه کسی معطل سرویس حمل و نقل و اتوبوس نشد. همچنین ناوگان باری و رانندگان کامیون که زحمت لجستیک کشور برعهده شما عزیران است، امسال با توجه رشد تخلیه و بارگیری که در بنادر کشور داشتیم لحظه ای درنگ نکردید که به شما و خانواده‌های عزیزتان خدا قوت می گویم و از زحمات مظلومانه شما نیز سپاسگزارم.

او با بیان این که در حوزه حمل و نقل هوایی سال متفاوتی را پشت سر گذاشتیم، خطاب به فعالان این حوزه گفت: تحریم‌ها در شدیدترین وضع ممکن بود و مزاحمت‌ها و اقدامات تروریستی که آمریکایی ها انجام دادند زحمات زیادی برای صنعت هوایی کشور ایجاد کرد. اما شما توانستید با رعایت ضوابط و الزامات ایمنی، رکورد متفاوتی از خدمتگزاری را برای مردم به ارمغان بیاورید. به ویژه همکاران خودم، خلبانان و گروه پروازی، بخش فنی و خدمات زمینی در شرکت ایران ایر که عملیات حج را به تنهایی در سال ۹۸ برگزار کردید و افتخار آفریدید، به شما نیز دست مریزاد می گویم.

وی با اشاره به حوزه ریلی کشور افزود: در حوزه ریلی خانواده خدوم و خدمتگزار راه آهن، عاشقانه و در آرامش کامل توسعه ناوگان و زیرساخت‌های حمل و نقل ریلی را انجام دادند. از اعضای محترم راه‌آهن، کارکنان نگهداری، خط و ابنیه، شرکت‌های باری و مسافری که در حوزه ریلی هستند و از همه دست اندرکاران این حوزه نیز قدردانی  می کنم.

اسلامی در ادامه با اشاره به حوزه دریایی گفت: در این حوزه شاهد فعالیت زنده توسعه بنادر بودیم، هم در بنادر کوچک و هم در بنادربزرگ طرح‌های توسعه‌ای پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای اجرا شد و شرایط تحریم نه تنها فعالیت بندری و کشتیرانی ما را کاهش نداد بلکه در برخی از حوزه‌ها رشد هم داشتیم. از همین جا به کلیه ملوانان، خدمه کشتی و کسانی که در بخش فنی و ناوبری خدمات ارایه می دهند و همچنین عزیزانی که در خدمات بندری فعال هستند، خداقوت و دست مریزاد می گویم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: یک قدردانی ویژه دارم از همکاران عزیزم، مدیرعامل، هیات مدیره و دست اندرکاران و مسوولان سازمان هواشناسی در مرکز و در سراسر کشور که غیرتمندانه، هوشمندانه، عالمانه و متعهدانه طی یک سال گذشته فعالیت کردند. خداوند متعال به شما عنایت کرد و این حضور و دقت معنادار شما در اطلاع رسانی و هشدارها را نشان داد که ما همواره پیش بینی‌های درستی داشته ایم و این یک رکورد و سابقه تاریخی برای کشور محسوب می شود. اگر چه سازمان هواشناسی توسعه ظرفیتی پیدا نکرده است اما قابلیت انسانی آن سرآمدی خودش را نشان داد که توانست از همین ساختار موجود حداکثر بهره‌برداری را ببرد.

وی افزود: در حوزه زیر ساختی به مهندسان، مشاوران، پیمانکاران و به همکاران خودم در شرکت ساخت  و در ادارات کل استانی خسته نباشید می گویم.

اسلامی در پایان افزود: در بخش زمین و مسکن، روزنه امیدی در دل مردم ایجاد شده که متاثر از حرکتی است که در شرکت شهرهای جدید، شرکت بازآفرینی شهری ایران، ادارات استانی، سازمان ملی زمین و مسکن و نیز بنیاد مسکن انجام شد. امیدوارم این نهضت خانه سازی که پایه گذاری شد و ثبت نامی که از مردم صورت گرفت و پروژه‌های اقدام طرح ملی مسکن شتاب بگیرد و بتوانیم سال ۹۹ تا ۱۴۰۰ را تبدیل به نقطه عطفی برای اراده ملی جهت توسعه عرضه مسکن کنیم. از همه معاونان، مدیران کل، ادارات کل، هیات مدیره‌ها و همه کسانی که در سایر ارگان‌ها و نهادها یار و همراه وزارت راه و شهرسازی بودند قدردانی می کنم. امیدوارم همگی سال خوبی داشته باشید و از خداوند سالی پر از خیر و برکت برای همه مردم شریف ایران آرزو دارم.

کد خبر: ۱۰٬۲۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha