۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۹
۱۰۰ درصد از روستاهای محدوده ثبت جهانی هورامان دارای امکانات مخابراتی هستند
مدیر مخابرات منطقه کردستان:

۱۰۰ درصد از روستاهای محدوده ثبت جهانی هورامان دارای امکانات مخابراتی هستند

سنندج- مدیر مخابرات منطقه کردستان از پوشش ارتباطی کامل ۵۴ روستای منطقه هورامان که در طرح ثبت جهانی هورامان قرار گرفته اند، خبر داد.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه کردستان، آزاد حکمت اظهار کرد: ثبت منظر فرهنگی هورامان در لیست یونسکو بعنوان یک دهکده جهانی امری مهم و افتخارآمیز برای استان است که باتوجه به این رویداد بزرگ نظر گردشگران بین المللی بیش از پیش جلب میشود و قطعا در طول سال شاهد مهمان های فراوانی خواهیم بود.

وی ضمن تبریکِ ثبت جهانی منطقه هورامان به مردم استان کردستان، افزود: امیدوارم این رخداد مبارک توسعه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ... را بیش از پیش برای منطقه فراهم آورد.

حکمت با اشاره به اینکه مخابرات منطقه در این سالها خدمات ارتباطی خوبی را در این منطقه بکر ارائه کرده است، گفت: روستاهای منطقه سروآباد که در ثبت جهانی مد نظر است ،به طور ۱۰۰ درصدی داری پوشش ارتباطی هستند.

وی با بیان اینکه ورود گردشگران به محدوده ذکر شده نیاز روزافزون مشتریان به خدمات مخابراتی را بیش از گذشته به دنبال دارد، افزود: مخابرات منطقه کردستان بر اساس استراتژی های کاری، برنامه ریزی های کارشناسی شده را در راستای انجام پروژه های توسعه ایی و ایجاد زیرساخت های جدید تدوین نموده است که در صورت نیاز نسبت به اجرای آنها اقدام خواهد نمود.

مدیر مخابرات منطقه کردستان با اعلام این مهم که منطقه بکر و دیدنی هورامان دارای جاذبه های طبیعی و گردشگری چشم نوازی است و به واسطه توپوگرافی جفرافیایی مختص به خود نسبت به سایر نقاط استان متفاوت است، بیان کرد: بر همین اساس از ساکنین محترم محدوده یاد شده به عنوان یاری گران مجموعه مخابرات، خواستار همکاری و تعامل در نگهداری از سیستم ها و امکانات مخابراتی نصب شده در این نقاط هستم.

حکمت اعلام کرد: بالغ بر ۳۸ روستا از این منطقه دارای تلفن ثابت، ۱۹ روستا wll و یک روستا نیز به صورت ماهوره ای و ۳۰ روستا دارای  adslخانگی هستند.

 وی همچنین به ۲۷ سایت bts در محدوده موجود اشاره کرد و یادآور شد: تعداد ۹ سایت دارای تکنولوژی های به روز هستند.

کد خبر: ۱۰۲٬۲۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha