۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹
عمده حوادث ساختمانی در زنجان به بخش داربست و نمای ساختمان مربوط است
رئیس نظام مهندسی زنجان:

عمده حوادث ساختمانی در زنجان به بخش داربست و نمای ساختمان مربوط است

زنجان- مجتبی زاده، رئیس نظام مهندسی زنجان گفت: عمده حوادث ساختمانی در زنجان به بخش داربست و نمای ساختمان مربوط است و باید استانداردسازی و ارتقای کیفیت ساخت و ساز تقویت شود.

حسن مجتبی زاده در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی استان زنجان مهمی پتانسیل بسیار خوبی دارد،گفت:سازمان نظام مهندسی ساختمان با بهره‌گیری از مهندسان دارای پروانه اشتغال در رشته‌های هفت‌گانه عمران، معماری، شهرسازی، نقشه‌برداری، تاسیسات الکتریکی، تاسیسات مکانیکی و ترافیک ظرفیت خوبی برای مباحث فنی در استان دارد که تاکنون هم در راستای ساخت و ساز مسکن فعالیت های خوبی داشته است. 

وی اظهار کرد: ترویج مقررات ملی ساختمان در بین آحاد جامعه از رویکردهای سازمان نظام مهندسی استان است. 

رئیس نظام مهندسی زنجان گفت: تا سال گذشته کمیسیون ترافیک به دلیل تعداد کم مهندسان این رشته فعالیت چندانی نداشت ولی در ماههای اخیر این کمیسیون در نظام مهندسی استان تشکیل شده است. 

مجتبی زاده تاکید کرد: باید از ظرفیت این کمیسیون برای مدیریت شهری استفاده شود و  تعداد مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان در این رشته هنوز تک‌رقمی است. 

وی گفت: این سازمان تلاش دارد که خدمات فنی و مهندسی را با هدف بهبود کیفیت ساختمان و در راستای رعایت حقوق بهره‌برداران ارتقا دهد.

رئیس نظام مهندسی زنجان از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و اداره‌کل فنی و حرفه‌ای در ارتباط با ساماندهی مجریان تاسیسات الکتریکی و تاسیسات مکانیکی خبر داد و افزود: این مهم گامی در راستای بازتعریف مسئولیت فعالان صنعت ساختمان  است.

مجتبی زاده ابراز داشت: طی سال‌های گذشته ساماندهی مجریان گاز منجر به کاهش چشمگیر تخلفات و حوادث این بخش شده است.

وی با بیان اینکه عمده حوادث ساختمانی به بخش داربست و نمای ساختمان مربوط است، افزود: با انعقاد تفاهم‌نامه ساماندهی این بخش‌ها را انجام خواهیم داد که شاهد کاهش حوادث و استانداردسازی و ارتقای کیفیت ساخت و ساز باشیم.

رئیس نظام مهندسی زنجان با بیان اینکه هفت هزار نفر عضو نظام مهندسی استان هستند، یادآور شد: از این تعداد سه هزار و ۲۰۰ نفر پروانه دارند و سه هزار و ۷۰۶ نفر مهندسین جوان که شغل ندارند و برگزاری آزمون های مهندسی در شاغل شدن مهندسین بسیار موثر است.

کد خبر: ۱۰۲٬۰۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha