۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶
دلایل حذف بنزین سوپر از برخی جایگاه‌ها
نائب رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران کشور عنوان کرد

دلایل حذف بنزین سوپر از برخی جایگاه‌ها

­نائب رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران کشور گفت: قیمت بالای بنزین سوپر نسبت به بنزین معمولی و سهمیه‌ای نبودن آن و استقبال نکردن مردم اصلی‌ترین عامل عرضه نشدن این فرآورده است.

به گزارش بازار، ابراهیم الباجی در خصوص کمبود بنزین سوپر در جایگاه و حذف این فراورده از برخی جایگاه‌ها افزود: تا پیش از سهمیه‌بندی بنزین و شیوع کرونا، سهم بنزین سوپر از مصرف حدود ۳۰ درصد بود که در یک سال گذشته، این عدد به حدود ۴ درصد رسیده است.
 
به گفته الباجی با اشاره به اینکه عرضه نکردن بنزین سوپر خواست جایگاه‌داران نیست و در عمل سکویی که بنزین سوپر ارائه می‌کند زیان روزانه برای جایگاه‌دار دارد گفت: حق‌العملی که جایگاه‌دار بابت فروش بنزین سوپر دریافت می‌کند برابر با حق‌العمل بنزین معمولی است درحالی که زیان فروش آن بیشتر است، در نتیجه جذابیت فروش آن هر روز کمتر می‌شود. از طرفی جایگاه‌های سوخت به دلیل نفروختن سریع این فرآورده و تبخیر بالاتر آن نسبت به بنزین معمولی دچار زیان و خسارت می‌شوند و حتی باید جریمه کسری ناشی از تبخیر بالا را هم بپردازند.
 
 الباجی تاکید کرد: با این حال، جایگاه‌داران زیرساخت و سکوهایی برای عرضه بنزین سوپر دارند و اگر سود منصفانه از بابت آن داشته باشند علاقمند به عرضه آن هستند.
عضو هیئت مدیره انجمن صنفی جایگاه داران کشور همچنین خواستار قرارگرفتن کارگران جایگاه‌های سوخت در اولویت دریافت واکسن کرونا شد.
 
ابراهیم الباجی گفت: متاسفانه علیرغم درخواست‌ها و مکاتبات متعدد هیچ حمایتی از جایگاه‌داران صورت نگرفته و هنوز کارگران جایگاه‌ها جزو مشاغل آسیب دیده از کرونا قرار نگرفته‌اند.
 
وی با اشاره به اینکه از همان روزهای ابتدایی شیوع کرونا وزارت بهداشت جایگاه‌های سوخت را جزو اماکن پرخطر ابتلا به ویروس کرونا اعلام کرد و به مراجعین جایگاه‌های سوخت توصیه شد، هنگام مراجعه به جایگاه‌های سوخت بنزین و CNG پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، افزود: با وجود اینکه کارکنان جایگاه‌ها در معرض ابتلا به کرونا هستند و تاکنون تعداد زیادی از پرسنل جایگاه‌ها به کرونا مبتلا شده‌اند خبری از قرارگرفتن این افراد در اولویت دریافت واکسن کرونا نیست.
 
الباجی گفت: اگرچه از وزارت بهداشت درخواست کرده ایم پرسنل جایگاه‌های سوخت را در اولویت دریافت واکسن کرونا قرار دهد و وزارت بهداشت هم این افراد را در اولویت سوم قرارداده، اما تاکنون هیچ اقدامی برای اجرایی شدن آن انجام نشده است.
 
رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران خوزستان افزود: متاسفانه علیرغم درخواست‌ها و مکاتبات متعدد هیچ حمایتی از جایگاه‌داران صورت نگرفته و جایگاه‌های بنزین و سی ان جی جزو مشاغل آسیب دیده از کرونا قرار نگرفته‌اند.

کد خبر: ۱۰۲٬۰۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha