۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷
کیفیت ساخت و ساز پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن در زنجان بسیار خوب است
معاون نظام مهندسی وزارت راه و شهرسازی:

کیفیت ساخت و ساز پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن در زنجان بسیار خوب است

زنجان- مقتدایی، معاون نظام مهندسی وزارت راه و شهرسازی گفت: کیفیت ساخت و ساز پروژه های طرح اقدام ملی مسکن در زنجان بسیار خوب و پیشرفت مطلوبی دارد.

به گزارش خبرنگار بازار،حسین مقتدایی صبح جمعه در حاشیه برگزاری نظام مهندسی در محل دانشگاه زنجان در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: طی سالهای گذشته آزمون نظام مهندسی در دانشگاه زنجان برگزار می‌شد ولی امسال به علت وجود ویروس کرونا این آزمون در دو حوزه دانشگاه آزاد زنجان و دانشگاه روزبه برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: در سال ۲۰۰ هزار نفر در آزمون نظام مهندسی شرکت می‌کنند و نوع سوالات این آزمون به علت تعداد شرکت کنندگان از حساسیت خاصی برخوردار است.

معاون نظام مهندسی ساختمان دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: افرادی که در این آزمون شرکت می‌کنند صلاحیت حرفه‌ای، پروانه اشتغال و تجربی، کاردان و ماده ۲۷ نظام مهندسی را دریافت می‌کنند و نتیجه این آزمون‌ها و زحمات محصولش یک مهندس دارای صلاحیت و با بینش و با سواد مهندسی است.

مقتدایی تاکید کرد: باید حرفه مهندسی ساختمان به سمت تخصصی شدن و حرفه‌ای شدن برود و براساس آئین نامه قانون اجرایی نظام مهندسی وزارت راه و شهرسازی می‌تواند صلاحیت‌های عمومی و تخصصی را به دارندگان پروانه اشتغال بدهد و این آزمون هم در سه صلاحیت بهسازی لحظه‌ای، گود برداری و کارشناسی ماده ۲۷ را بعد از تاخیری انجام می‌شود.

وی افزود: بازدید دو ساعته از پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن در استان داشتم و به خوبی این طرح جلو می‌رود و کیفیت ساخت و ساز بسیار عالی است.

معاون نظام مهندسی ساختمان دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی ابراز داشت: محصول تولیدی ساخت و ساز طرح اقدام ملی مسکن در استان توسط راه و شهرسازی بسیار خوب است و به صورت مهندسی ساز اجرا می‌شود و مسکنی تحویل مردم می‌شود که ایمنی، بهداشت و آسایش مردم را به دنبال دارد.

مقتدایی ابراز داشت: ساخت و سازهایی که انجام شده تمام اصول فنی و ایمنی رعایت می‌شود و عدم توجه به آن تخلف است و اگر تخلفی در مباحث مقررات ساختمان باشد با آنها برخورد می‌شود.

کد خبر: ۱۰۲٬۰۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha