۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
کنگره آمریکا باید فعالیت رمز ارزها را محدود کند| بازار رمز ارزها تداعی کننده قوانین « غرب وحشی» است
سناتور امریکایی در مصاحبه با بلومبرگ گفت؛

کنگره آمریکا باید فعالیت رمز ارزها را محدود کند| بازار رمز ارزها تداعی کننده قوانین « غرب وحشی» است

قانونمند سازی بازار رمز ارزها موضوعی است که این روزها با جدیت زیادی پیگیری می شود. حال وضعیت کنونی بازار به شرایط اقتصادی در دوران «غرب وحشی» تشبیه شد.

بازار؛ گروه بین الملل: روز گذشته رییس کمیسیون اوراق قرضه و مبادلات امریکا مصاحبه ای با بلومبرگ انجام داد و در این مصاحبه بر ضرورت قانونمند سازی بازار رمز ارزها به منظور حفاظت از سرمایه گذاران در این بازار تاکید کرد.

گری گنسلر در این مصاحبه تاکید کرد: «عدم نظارت دقیق بر فعالیتهای انجام شده در بازار و منابع مالی مبادله شده در این بخش جدید از اقتصاد باعث می شود تا گردش پولهای آلوده در اقتصاد زیاد شود و بخش زیادی از سرمایه گذاران خرد  آسیب ببینند. به همین دلیل قانونمند سازی این بازار در اولویت کاری کنگره و سنای امریکا قرار دارد.»

 او از بازار رمز ارزها به عنوان غرب وحشی نام برد و افزود: «شرایط در بازار رمز ارزها به گونه ای است که وضعیت مبادلات مالی در دوره غرب وحشی را تداعی می کند. دوره ای که هیچ قانونی در مبادلات حاکم نبود و منابع مالی در هر جا و هر موقعیتی تنها بر مبنای تصمیم مالک ان صرف می شد. این وضعیت سریعا باید تغییر کند.»

 او روز قبل از این مصاحبه هم در یک سخنرانی رسمی در سنا بر ضرورت استفاده از تمامی ابزارها و امکانات قانونی برای قانونمند سازی بازار رمز ارزها تاکید کرده بود. وی در این سخنرانی گفت: «ما نیاز به بروز قدرت بیشتری در کنگره برای مقابله با فعالیت غیر قانونمند بازار رمز ارزها داریم.»

کد خبر: ۱۰۱٬۹۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha